آخرین آمار مربوط به تعداد ابزارها و تجهیزات پرداخت الکترونیک در خردادماه گذشته نشان می‌دهد هر پایانه فروش در ماه مذکور به طور متوسط ۳/۲۹ تراکنش و ۲۱ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال خرید انجام داده که در نتیجه از نظر تعداد نسبت به اردیبهشت ماه ۳ تراکنش و از نظر مبلغ تراکنش حدود۳ میلیون ریال افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس گزارش بانک مرکزی در خرداد ماه گذشته بالغ بر یک میلیون و ۱۸۳ هزار پایانه فروشگاهی نصب شده در مراکز فروشگاهی از سوی شبکه بانکی توانستند بالغ بر ۳۴ میلیون و۸۸۰ هزار تراکنش انجام دهند و در نتیجه ۳/۲۵ هزار میلیارد ریال را جابه‌جا کنند.

بر اساس این گزارش، در ماه مذکور هر پایانه فروش حدود ۳/۲۹ تراکنش انجام داده و به طور متوسط هر پایانه فروش ۲۱ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال خرید انجام داده و در هر تراکنش خود ۷۲۳ هزار و ۳۰۵ ریال را جابه‌جا کرده است.

در عین حال این ارقام در مقایسه با ماه قبل نشان‌دهنده روند صعودی است، به طوری که در اردیبهشت ماه هر پایانه فروش حدود ۱۸ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال در قالب حدود ۳/۲۶ تراکنش انجام داده که در نتیجه با هر تراکنش در ماه مذکور ۶۹۴ هزار و ۱۰۴ ریال جابه‌جا شده است.

عملکرد شبکه بانکی نشان می‌دهد، در خرداد ماه در میان بانک‌هایی که سامانه پایانه‌های فروشگاهی آنها بیش از یک میلیون تراکنش داشته‌اند پایانه‌های بانک‌های ملت، پارسیان و ملی از نظر تعداد تراکنش هر دستگاه در ماه عملکرد بهتری داشته، به طوری که به طور متوسط هر پایانه این بانک‌ها به ترتیب ۱/۳۹ تراکنش، ۳۹ تراکنش و ۵/۳۸ تراکنش داشته‌اند. فاصله تعداد تراکنش‌ها در دستگاه پایانه فروش نشان‌دهنده رقابت نزدیک بین سه بانک مذکور است. از نظر مبلغی نیز بانک‌های ملت، ملی و اقتصاد نوین عملکرد مطلوبتری نسبت به دیگر بانک‌ها در کارنامه خود به ثبت رسانده اند.