بانک توسعه صادرات ایران با سرعت بخشیدن به فرآیند اعطای تسهیلات، روابط بانکی خود را در عرصه بین‌الملل گسترش می‌دهد. به گزارش روابط عمومی‌بانک توسعه صادرات ایران، دکتر کوروش پرویزیان، با بیان این مطلب در نشست شورای مدیران بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک‌ها برای حمایت از حقوق مشتریان تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا شرایط را برای گسترش و تقویت روابط بانکی در عرصه بین‌الملل بهتر از گذشته فراهم کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به تاثیر ناچیز تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر فشار قدرت‌های استکباری به کشورهایی مثل ایران به این دلیل است که ما می‌خواهیم روی پای خود بایستیم و استقلال خود را حفظ کنیم.

وی به تدابیر اندیشیده شده در بانک توسعه صادرات ایران مبنی بر حمایت بیشتر از صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این شرایط نابرابر، رشد اقتصادی کشور ما نسبت به متوسط رشد اقتصاد جهانی بهتر بوده، ولی این روند باید تداوم داشته باشد و در شرایط فعلی خللی در کار صادرکننده و مشتری نباید ایجاد شود. پرویزیان بر توجه واحدهای مرتبط با امر تامین مالی صادرات در بانک توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: فرآیند رسیدگی به درخواست مشتریان باید تسهیل و در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌های آنها رسیدگی شود.

وی مدیریت ترکیب سبد ارزی در بانک توسعه صادرات را امری ضروری و مهم دانست و گفت: مدیریت ترکیب سبد ارزی بسته به شرایط بازار جهانی به روز و پویا است و ثابت و ایستا نیست. از این رو بانک توسعه صادرات ایران روزانه وضعیت بازارهای جهانی و ارزی را رصد، بررسی و تصمیم گیری می‌کند.

در این جلسه میرشریفی به عنوان سرپرست اداره تدارکات معرفی شد و از خدمات باقرزاده، رییس سابق این اداره که بازنشسته شد، تشکر و تقدیر به عمل آمد.