قیمت تمام‌شده پول در بانک ملی 14 درصد است

مدیرعامل بانک ملی قیمت تمام‌شده پول در بانک ملی را حدود ۱۴ درصد اعلام کرد و درباره میزان بدهی دولت به بانک ملی گفت: علاوه بر پنج هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده، حدود دو هزار میلیارد تومان دیگر هم سند داریم که به حسابرس‌هاداده‌ایم. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره قیمت تمام‌شده پول در بانک ملی اظهار کرد: قیمت تمام‌شده پول در بانک ملی حدود ۱۴ درصد است. شاید برخی بانک‌ها این رقم را اعلام نکنند، اما ما در این زمینه با مردم شفاف هستیم و قیمت تمام‌شده پول را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه با وجود این رقم، پس ارائه تسهیلات عقود مبادله‌ای ۱۲ درصدی ضررده است، گفت: خیر. باید مجموع فعالیت‌های بانک را در نظر گرفت. ارائه تسهیلات ۱۲ درصدی برای بازپرداخت با مدت زیر دو سال است و بالای دو سال ۱۴ درصد محاسبه می‌شود. از سوی دیگر مجموع درآمدهای بانک فقط از این طریق نیست.

وی ادامه داد: سوددهی بانک‌ها از چند نوع فعالیت ناشی می‌شود. عقود مشارکتی، کارمزدها و معاملات ارزی هم وجود دارند و ما سرجمع منابع بانک و درآمد را به صورت مشاع در نظر می‌گیریم و بانک ملی بانکی سودده است.

مدیرعامل بانک ملی گفت: قیمت منابع مختلف بانک متفاوت است، این امر به مدیریت پول برمی‌گردد که در کوتاه‌مدت و بلندمدت چگونه عمل کنیم که مجموع عملیات بانکی سودده شود.

وی درباره میزان بدهی دولت به بانک ملی ایران گفت: مطالبات حسابرسی‌شده ما از دولت پنج هزار میلیارد تومان است و حدود دو هزار میلیارد تومان دیگر هم سند داریم که به حسابرس‌ها داده‌ایم.