دنیای اقتصاد- بهای سکه در بازار تهران دیروز با ۴۵۰۰ تومان افزایش به ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.به دنبال افزایش قیمت طلا تا ۱۲۵۵ دلار در روز جمعه، قیمت انواع سکه در بازار روز شنبه (دیروز) با افزایش قیمت مواجه شد. سکه طرح قدیم روز گذشته ۳۰۰۰ تومان، نیم سکه ۲۵۰۰ تومان و ربع سکه ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کردند و به ترتیب ۳۲۰ هزار تومان، ۱۵۷ هزار تومان و ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیدند.در بازار ارز نیز یورو ۱۳ تومان افزایش قیمت داشت و ۱۳۵۶ تومان فروخته شد. افزایش ۴۵۰۰ تومانی قیمت سکه

مسعود رضا طاهری- بهای سکه در بازار تهران دیروز با ۴۵۰۰ تومان افزایش به نرخ فروش ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید.

به دنبال افزایش قیمت طلا تا ۱۲۵۵ دلار در روز جمعه قیمت انواع سکه در بازار روز شنبه (دیروز) با افزایش قیمت مواجه شد. سکه طرح قدیم روز گذشته ۳۰۰۰ تومان، نیم سکه ۲۵۰۰ تومان و ربع سکه ۱۵۰۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کردند و به ترتیب ۳۲۰ هزار تومان، ۱۵۷ هزار تومان و ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیدند.

در بازار ارز نیز یورو ۱۳ تومان افزایش قیمت داشت و ۱۳۵۶ تومان فروخته شد. درعین حال دلار با ۳ تومان افت قیمت به نرخ ۱۰۵۱ تومان پایین آمد. ین ژاپن ۲ تومان از ارزش خود را از دست داد و ۱۲۳۸ تومان فروخته شد. دلار کانادا و دلار استرالیا به ترتیب به نرخ ۱۰۱۵ تومان و ۹۶۳ تومان در جدول معاملاتی ارزها درج شدند که به ترتیب ۵ تومان و ۸ تومان افزایش قیمت را کسب کرده‌اند.

اعلام کاهش ۵۴ هزار نفری بیکاران آمریکایی در بخش غیر کشاورزی این کشور برای ماه آگوست در حالی موج بلندی از تقاضا را برای طلا در بازار‌های جهانی پدید آورد که این رقم از حد پیش‌بینی شده ۱۱۰ هزار نفری به مراتب کمتر بوده و افزایش تقاضا در بازارفلزات قیمتی را با انگیزه رشد تقاضا در بازار صنعتی کشور موجب شده است. قیمت طلا در روز جمعه با ۲۰ دلار افزایش تا ۱۲۵۵ دلار بالا رفت؛ در حالی که کاهش اثرات حاصل از این شوک با تعدیل تفاسیر مربوطه ارزش آن را تا ۱۲۴۶ دلار در ساعت ۱۵ روز گذشته پایین آورد. از سویی از بازار خبر می‌رسد که با پشت سر نهادن ایام سوگواری شب‌های قدر و نزدیک شدن به عید فطر بازار سکه با افزایش تقاضا از این منظر هم مواجه شده است.

محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر نیز به «ایسنا» گفت:‌ با توجه به ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی که از۱۰ روز قبل به دلیل افزایش تقاضا آغاز شده و همچنین پایان یافتن مناسبت‌های مذهبی و نزدیکی به عید سعید فطر، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای جهانی و داخلی بوده‌ایم.

وی افزود:‌ افزایش تقاضا برای خرید طلا به مناسبت عید فطر توسط کشورهای مسلمان نیز سبب شده تا با افزایش قیمت طلا و سکه در بازارها مواجه باشیم؛ به نحوی‌که از اول هفته گذشته تاکنون قیمت سکه در بازارهای داخلی نیز حدود پنج هزار تومان افزایش یافته و از ۳۰۵ هزار تومان به ۳۱۰ هزار تومان رسیده است.