بانک سینا که پس از دو دهه فعالیت به عنوان موسسه مالی و اعتباری در پایان سال ۸۷ مجوز فعالیت با عنوان بانک را اخذ کرد، در مدت کوتاهی توانسته است گام‌های اساسی را در راستای توسعه خدمات الکترونیک بردارد و در همین راستا در حال اجرایی ساختن موبایل بانک است.

به گزارش بینا، در حال حاضر مذاکراتی با شرکت‌های مرتبط صورت گرفته و سیستم مربوط از طریق برگزاری مناقصه عمومی خریداری خواهد شد.

با اجرایی شدن موبایل بانک، بسیاری از عملیات بانکی مشتریان در کوتاه‌ترین زمان و در تمامی ساعات شبانه‌روز از طریق نصب نرم‌افزار مربوط روی گوشی تلفن همراه آنها قابلیت اجرا خواهد داشت.

همچنین بانک سینا با هدف توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، توسعه پایانه‌های فروشگاهی را در دستور کار قرار داده است.

هدف این بانک توسعه پایانه‌های فروشگاهی در پروژه‌های خاص و مراکز پربازده اقتصادی است که مقدمات کار آغاز شده و به زودی تفاهم‌نامه آن با یکی از شرکت‌های PSP منعقد خواهد شد.

شایان ذکر است به کارگیری دستگاه‌های POS در فروشگاه‌های کشور مزایای پرشماری همچون؛ سرعت‌دهی و اطمینان‌ بخشی در انجام معاملات، صرفه‌جویی در هزینه‌های ملی بابت امحای اسکناس‌های فرسوده، رونق تجارت الکترونیک، کمک به سلامت و بهداشت افراد جامعه، افزایش ضریب امنیت و ایمنی مردم به خاطر بی‌نیازی از حمل پول نقد و کاهش چشمگیر مراجعات مردم را

در پی دارد.