گروه بازار پول- یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب ۱۶ درصد مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تکمیل و اتمام طرح‌های نیمه تمام و توسعه مجتمع بندری شهید رجایی (فاز۲) و بندر شهید بهشتی (چابهار) از طریق شعب منتخب بانک صادرات در سطح استان تهران عرضه خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، از روز یکشنبه مورخ چهاردهم شهریور ماه یک‌هزار میلیارد‌ریال اوراق مشارکت (مرحله اول) مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در شعب منتخب بانک صادرات ایران در سطح استان تهران عرضه می‌شوند.

بر این اساس بازپرداخت وجه اصل اوراق و پرداخت سودهای آن در سررسیدهای مقرر توسط سازمان بنادر و دریانوردی تضمین شده است و بانک عامل موظف به پرداخت اصل و سودهای آن در مقاطع تعیین شده می‌باشد.

این گزارش حاکی است مدت سررسید اوراق مشارکت از تاریخ عرضه چهار ساله است، اما در صورت بازخرید اوراق قبل از سررسید، سود متعلق با نرخ ۵/۱۵ درصد برای کل زمان سپری‌شده محاسبه می‌شود.

گفتنی است سود این اوراق در شرایط کنونی برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب و استثنایی است و با توجه به اینکه طرح‌های مذکور از طرح‌های بسیار سودده و مطمئن محسوب می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود عرضه این اوراق با استقبال گسترده مردم همراه باشد.

لازم به ذکر است اسامی شعب منتخب در سایت اینترنتی بانک صادرات ایران به آدرس www.bsi.ir موجود می‌باشد.