مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک گفت: نزدیک به هشت ماه زمان می‌برد تا اسکناس ۱۰ هزار تومانی به‌دست اکثر مردم برسد. مجید صنیعی، مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک در خصوص علت کمبود اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی در کشور و در شبکه بانکی با بیان این که «رایج شدن اسکناس جدید زمان‌بر است»، اظهار داشت: باید اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی به میزان کافی چاپ شود تا مردم بتوانند از آن در تبادلات خود استفاده کنند.

وی افزود: نزدیک به هشت ماه زمان می‌برد تا این اسکناس به‌دست اکثر مردم برسد.

صنیعی در ادامه انتشار محدود اسکناس ۱۰ هزار تومانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم تا چندین ماه یک اسکناس جدید را پیش خود نگه می‌دارند و از خرج کردن آن امتناع می‌کنند.

مدیر کل سازمان تولید اسکناس و مسکوک اظهار داشت: بانک مرکزی هم چنان به تولید اسکناس ۱۰ هزار تومانی می‌پردازد تا این اسکناس به میزان کافی برای انجام مبادلات روزمره در دست مردم قرار گیرد. به گفته وی؛ در ازای ورود یک قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومانی، ۱۰ قطعه اسکناس یک هزار تومانی از جرگه پولی کشور خارج می‌شود.

صنیعی به تولید شش تا ۱۰ میلیون قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومانی در هفته اشاره کرد و گفت: ماهانه ۳۰ میلیون قطعه اسکناس ۱۰ هزار تومانی به چاپ می‌رسد.

وی همچنین در خصوص زمان قرار گرفتن اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی در خودپردازها نیز گفت: این اسکناس باید حدود یک سال تولید شود تا قابلیت قرار گرفتن در ۳۰ درصد از خودپردازها را پیدا کند.