گروه بازار پول- با تسهیلات ۸۵۰ هزار دلاری بانک توسعه صادرات از محل حساب ذخیره ارزی اولین خط جداسازی و تسویه فلزات با هدف تولید شمش طلا در کشور آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمومی‌بانک توسعه صادرات، دکتر کورش پرویزیان، مدیرعامل این بانک در مردادماه سال‌جاری از شرکت پارس آلتون، محل این خط، و تولید آزمایشی آن بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت پارس آلتون، در مصاحبه‌ای با روابط عمومی‌بانک توسعه صادرات با اشاره به فرآیندهای آغاز به کار و بهره‌برداری از این خط گفت:‌ ماشین‌آلات مربوط به این طرح با مشارکت بانک توسعه صادرات خریداری شده است و در فاز بعدی پس از تامین نیاز بازار داخلی، با توجه به تعطیلی برخی شرکت‌های تولیدکننده شمش در کشور امارات، برنامه صادراتی برای پوشش کشورهای منطقه در نظر گرفته شده است.

آقای جواد جعفری نژاد افزود: شمش طلای تولید شده توسط این خط مطابق با آخرین استانداردهای جهانی به بازار عرضه می‌شود. وی افزود: این شرکت کماکان برای تامین سرمایه در گردش، گسترش محصولات خود و عرضه به موقع محصول به بازار به تسهیلات بانک توسعه صادرات نیاز دارد.

تسهیلات مورد نیاز اولین خط جداسازی و تسویه فلزات برای تولید شمش طلا در کشور توسط شعبه میرداماد بانک توسعه صادرات پرداخت شده است.