عضو انجمن صنفی شرکت‌های خدمات بیمه ای گفت: شفاف‌سازی بازار سبب افزایش رقابت بین ارائه دهندگان خدمات بیمه‌ای و نیز توسعه صنعت بیمه در اقتصاد کشور می‌شود. محمدابراهیم توفیقیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اصول اولیه رقابت کالا و خدمات، شفاف‌سازی بازار است، چراکه ارائه دهندگان کالا و خدمات بیمه‌ای حقیقی و حقوقی براساس شفافیت بازار تصمیم می‌گیرند که از خدمات بیمه‌ای به نحو احسن استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمانی صنعت بیمه کشور توسعه می‌یابد که خدمات‌دهندگان بیمه‌ای فقط در یک زمینه خاص فعالیت کنند، چراکه فعالیت در تمام زمینه‌ها آنها را از اهداف اصلی باز می‌دارد.

این استاد دانشگاه در مورد تاسیس بیمه تعاون در کشور گفت: ایجاد بیمه تعاون در کشور رونق صنعت بیمه و نیز افزایش رقابت بین بخش‌های خصوصی و همچنین نظارت بیمه مرکزی بر این بخش‌ها را پر رنگ‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: بیمه مرکزی ایران نقش نظارتی مالی و فنی و تعیین شیوه رسالت‌های بیمه‌ای کشور را برعهده دارد که توان شرکت‌های بیمه را بررسی و از اختلال در بازار بیمه و نیز رقابت ناسالم در بازار جلوگیری می‌کند.

توفیقیان گفت: برای توسعه صنعت بیمه در کشور بهترین راه گسترش فرهنگ بیمه در بین مردم ونیز تبلیغ و اطلاع‌رسانی خدمات بیمه‌ای برای دریافت‌کنندگان و نیز آموزش تکنیک‌های لازم برای افراد است.