مجمع بیمه دانا شهریورماه برگزار می‌شود

مدیرعامل بیمه دانا گفت: قیمت بالای سهام تلاش چند برابری مدیران بیمه دانا را می‌طلبد و این شرکت علاوه بر تصمیم به افزایش سرمایه یک مرحله‌ای، پیشنهاد عدم تقسیم سود در مجمع عمومی سال جاری را دارد. هادی اویار حسین در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس «توانا» درباره‌ عرضه باقی مانده سهام این شرکت در بورس، گفت: برنامه واگذاری از اختیارات سازمان خصوصی‌سازی است و مدیریت این شرکت اختیاری در این زمینه ندارد.

وی در مورد پیش‌بینی سود این شرکت در سال جاری گفت: با توجه به برنامه ارجاع پرونده مالیاتی شرکت به کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر، پیش‌بینی فروش چهار ملک مازاد با ارزش تقریبی کارشناسی رسمی جمعا حدود ۱۳۰ میلیارد ریال بعنوان پشتوانه برای پرداخت مالیات در برنامه سال ۸۹ لحاظ شده است و پیش‌بینی سود عملیاتی شرکت در سال جاری نیز حدود ۷۵۰ ریال است.

مدیر عامل بیمه دانا در خصوص قیمت‌گذاری بالای این سهم در بورس، اظهار داشت: تامین سرمایه امین و سازمان خصوصی‌سازی مسوولیت قیمت‌گذاری این سهم را برعهده داشته‌اند. بر مبنای روش‌های مختلف که برای تعیین قیمت هر سهم وجود دارد، این قیمت بدست نمی‌آید، ولی عرضه کم و تقاضای زیاد، باعث قیمت ۲۶ هزار و ۱۰۰ ریالی در روز اول عرضه شد.

وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی مسوولیت کشف قیمت را با توجه به کشش بازار دارد و قطعا قیمت بالای سهام، تلاش چند برابری توسط مدیریت و کارکنان بیمه دانا را می‌طلبد.

اویار حسین در مورد تصمیم شرکت به افزایش سرمایه گفت: با توجه به ضوابط و مقررات بیمه مرکزی، حداقل سرمایه برای شرکت‌های بیمه که به‌صورت جنرال (اموال، اشخاص، مسوولیت) فعالیت می‌کنند و عملیات بیمه اتکایی هم دارند، ۴۰۰ میلیارد ریال است که بر همین اساس بیمه دانا نیز برنامه افزایش سرمایه در یک مرحله را در دستور کار دارد.

مدیر عامل بیمه دانا همچنین تاریخ برگزاری مجمع عمومی سالیانه این شرکت را روز یکشنبه چهاردهم شهریورماه و پیشنهاد هیات مدیره را نیز عدم تقسیم سود اعلام کرد.