گروه بازار پول - صورت‌های مالی سال ۸۸ بانک ملی ایران در مجمع عمومی‌سالانه این بانک که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان رییس این مجمع تشکیل شد، به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی‌بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه اظهار داشت: انتظار دولت از بانک ملی صف شکنی در تحریم و گره‌گشایی از کار فعالان اقتصادی است.

«سیدشمس الدین حسینی» ضمن تقدیر از مجموعه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در این بانک در شرایط تحریم گفت: تحلیل عملکرد سیستم بانکی باید با در نظر گرفتن مساله تحریم‌ها باشد.

وی افزود: وقتی بانکی تحت تحریم گسترده سازمان ملل و اتحادیه اروپا قرار دارد، نباید با موسسه‌ای که تحت تاثیر تحریم‌ها نیست، مقایسه شود و مجمع عمومی‌بانک ملی نیز بر اساس این واقعیت ارزیابی خود را انجام می‌دهد.

وی رشد ۲۸ درصدی اعتبارات اسنادی گشایش یافته بانک ملی در شرایط تحریم را موجب تقدیر دانست و تاکید کرد، امروزه بانک ملی ایران تبدیل به بانکی شده که مجموعه دولت و شخص رییس‌جمهور بیش از پیش به آن اعتماد و تکیه دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: مدیریت بانک ملی ایران حرفه‌ای و ریسک‌پذیر است.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی مانند اصلاح ساختار مالی، جذب منابع مالی، حمایت از طرح‌های اقتصادی و خریدهای تضیمنی در بانک ملی ایران انجام شده که قابل تقدیر است.

حسینی با عنوان اینکه طرح تامین آتیه مهر امام رضا (ع) از طرح‌هایی است که بانک ملی ایران با تیزهوشی به آن وارد شد، افزود: این طرح نه تنها هزینه‌ای برای بانک ملی ندارد، بلکه برای آن یک فرصت نیز هست.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به مساله تحریم‌ها، انطباق صورت‌های مالی بانک ملی ایران با استانداردهای حسابرسی کفایت نمی‌کند، بلکه تکلیف مهم این بانک در سال‌جاری گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی است.

وی یاری دولت در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را دیگر مسوولیت بانک ملی ایران ذکر کرد و گفت:‌ این بانک باید از طریق تسهیلات ارزان قیمت از بخش تولید حمایت کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی فعالیت بیشتر در جهت انطباق عملیات بانکی این بانک با ضوابط بانکداری اسلامی‌ را از جمله مسوولیت‌های دیگر آن خواند.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه بانکداری الکترونیک در بانک ملی ایران انجام شده که باید به نتیجه برسد.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود افزود: برای تقویت سیستم نظارتی در بخش‌های مختلف نیاز به ارتقای وضعیت بانکداری الکترونیک است.

گفتنی است در جلسه مجمع عمومی ‌عادی سالانه بانک ملی ایران، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران امور و روسای ادارات ستادی و امور شعب تهران نیز حضور داشتند.