موسسه مالی و اعتباری قوامین گواهینامه ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ را کسب کرد به گزارش بینا، قوامین در راستـای استقرار سیستم مدیریت کیفیت و بـا هدف نهادینه نمودن استانداردهــای ملی و بین‌المللی گواهینامه مذکور را با متن خط مشی کیفیت بانک به شرح ذیل کسب کرد:

- تلاش بی‌وقفه در راستای بهبود مستمر و ارتقای کیفیت خدمات بانکی جهت تامین رضایت و خشنودی مشتریان؛

- پایبندی به اصول بانکداری بدون ربا، امانتداری و رعایت منافع ذی‌نفعان و جلب اعتماد و اطمینان همه اقشار جامعه؛

-ارج نهادن به مقام انسانی کارکنان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه مجموعه و الزام به اصل شایسته سالاری و ارتقای کیفیت زندگی آنان؛

- ارائه خدمات نوین مالی- بانکی به مشتریان با بهره‌‌گیری از فن‌آوری روز جهانی و رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

پیرو ترسیم سال ۱۳۸۸ توسط مقام معظم رهبری به نام سال حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، بانک قوامین اقدام به تشکیل کارگروه اصلاح الگوی مصرف با عضویت کلیه مسوولان ارشد و میانی و با هدف نهادینه نمودن و ارزش‌گذاری این حرکت ملی در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی نمود.

در نخستین جلسه این کارگروه پس از تبیین راهکارهای پیاده‌سازی اصلاح الگوی مصرف در درون سازمان و نیز در رابطه با مشتریان، اولویت‌های ذیل اعلام شد:

۱ - مدیریت صحیح منابع (به کارگیری منابع با بیشترین سودآوری)؛

۲ - ظرفیت‌سنجی خدمات بانک در جهت به کارگیری صحیح انرژی و نیروی انسانی و منابع مالی؛

۳ - بررسی روش‌ها و تشریح توانمندی‌های موجود در مجموعه جهت افزایش سرعت، امنیت و صحت خدمات و در نهایت مدیریت صحیح وقت و سرمایه مشتریان.

این کارگروه همچنین با توجه به اولویت‌های فوق و پس از نظرسنجی از کارکنان مستقر در شعب درباره ارائه راهکارهای اجرایی اصلاح الگوی مصرف و بررسی چگونگی پیاده‌سازی اصلاح الگوی مصرف در شعب، دستورالعمل مربوطه را جهت اجرا به کلیه شعب ابلاغ نمود و مقررگردید نتایج به عمل آمده در خصوص عملیاتی شدن دستورالعمل مذکور در ابتدای هر سال در جلسات داخلی کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرد و راهکارهای جدید جهت ارتقای کیفیت امور فوق پیش‌بینی و اعمال گردد.

در پنجمین همایش خدمت‌رسانی و پاسخگویی که به حضور قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، بانک قوامین موفق به دریافت نشان برتر سازمان پاسخگو به ارباب رجوع شد. در این جشنواره که به مناسبت سـال همت مضاعف و کارمضاعف و با عزم راسخ دولت در خدمت‌رسانی و عدالت‌گستری برگزار گردید، سازمان‌های شرکت‌کننده بر اساس معیار میزان موفقیت خود در پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع مورد ارزیابی قرار گرفته و در میان ۴۴ سازمان شرکت‌کننده، بــانک قوامین به خاطر عملکرد

مردم مدار موفق به دریافت لوح پاسخگوی برتر گردید.

کسب رتبه برتر

در پنجمین گردهمایی تخصصی بین‌المللی روابط عمومی که با موضوع میزان تاثیرگذاری روابط عمومی‌ها در توسعه و گسترش تجارت با شرکت بیش از ۲۰۰ سازمان برگزار شد، روابط عمومی بانک قوامین به عنوان عضو شورای سیاست گذار موفق به دریافت تندیس ویژه این همایش گردید. در چهارمین دوره گردهمایی مذکور نیز تندیس ویژه در بخش پژوهش به روابط عمومی این بانک اهدا گردید.

راه‌اندازی و نصب بیش از ۹۰ درصد بانکداری الکترونیکی در شعب تحت پوشش و نیز بـانکداری اینترنتی

بانک قوامین همزمان با اخذ مجوز فعالیت به نام بانک و تحت نظارت کامل بانک مرکزی برنامه‌های گسترده‌ای جهت پوشش خدمات الکترونیکی در کلیه شعب با استفاده از کامل ترین تجهیزات و با هدف تامین رضایتمندی مشتریان و در راستای تسهیل در حمل و نقل وجوه مشتریان و در نهایت ایجاد شعب اینترنتی و الکترونیکی آغاز نمود.

به طوری که با آماده سازی نرم افزار مربوط به فعالیت‌های بانکداری عرفی نظیر سپرده‌گذاری و تسهیلات و بانکداری الکترونیکی با راه‌اندازی Core banking جهت تحقق بانکداری اینترنتی و ارتباط سامانه خودپرداز با شبکه شتاب تاکنون بیش از ۹۰درصد بستر مخابراتی لازم جهت پروژه ICBA فراهم شده است.

همچنین با فراهم شدن بستر کامل ماهواره‌ای جهت استقرار ICBA در تمامی شعب برنامه‌های مدون آموزشی نیز جهت کلیه کاربران و مسوولان فنی بانک قوامین در سراسر کشور با هدف ارتقای آگاهی و پایه تخصصی همکاران در تمامی رده‌ها از سوی اداره آموزش این بانک انجام گرفته است.