روند نابسامان و کند رشد اقتصادی جهان باعث کاهش ارزش بازارهای سهام به پایین‌ترین سطح خود نسبت به یک ماه گذشته شد. به گزارش بینا به نقل از رویترز، نگرانی مربوط به رشد اقتصادی درجهان، موجب کاهش بازارهای سهام در روز جمعه، به پایین‌ترین سطح نسبت به یک ماه گذشته شد.

براساس این گزارش، دولت آمریکا به دنبال راهی برای گسترش ارزش اوراق قرضه و افزایش نرخ دلار ایالات متحده است تا با این روش‌ها، مسیر رشد اقتصادی این کشور را هموار کند.

این گزارش حاکی است، اکسل وبر، یکی از اعضای شورای حاکم در بانک مرکزی اروپا، گفت: بانک مرکزی اروپا باید موضع سست و بی پایه پولی خود را رها کرده و به دنبال

راه حل مناسبی برای بالابردن قدرت اقتصادی و ارزش یورو باشد و با به‌کار بردن سیاست‌های جدید پولی جایگاه مالی این کشور را محکم کند.

برپایه این گزارش، پس از اعلام افزایش شاخص نرخ بیکاری آمریکا و افت شاخص تولیدات منطقه‌ای این کشور، نگرانی سرمایه‌گذاران رشد کرده و به دنبال آن، مقدار معاملات خود را کاهش دادند که در پی آن، بهای نفت با بیش از ۱ درصد افت همراه بود.

این گزارش می‌افزاید، در بازار اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، معیار بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری به پایین‌ترین سطح نسبت به یک سال و نیم کاهش یافته است.