تا زمانی که بانک مرکزی اسکناس معادلی برای چک‌پول‌ها چاپ نکند، خروج چک‌پول‌ها از چرخه پولی کشور امکان‌پذیر نیست. به گزارش موج، طبق اخبار رسیده خروج کامل چک پول‌ها از چرخه پولی کشور منوط به طراحی یک اسکناس درشت‌تر است. به بیان دیگر، باید اسکناسی معادل با چک‌پول‌ها طراحی و چاپ شود تا به صورت صددرصد چک‌پول‌ها از مدار پولی خارج گردد.

تا زمانی که بانک مرکزی اسکناس معادلی برای چک‌پول‌ها چاپ نکند، خروج چک‌پول‌ها از چرخه پولی کشور امکان‌پذیر نیست. هم‌اکنون به دلیل فقدان اسکناس درشت در جامعه، چک‌پول‌های بانک مرکزی نقش پول را ایفا می‌کنند. چک‌پول‌های ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی همانند اسکناس رفتار می‌کنند و به همین جهت باید اسکناس ۵۰ هزار تومانی چاپ شود تا چک‌پول‌ها به طور کامل از چرخه مبادلات حذف گردند.

پیش از این بهمنی، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود با ورود اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی به بازار، چک پول‌های

۵۰ هزار تومانی بانک مرکزی به مرور جمع‌آوری می‌شود.

اما پس از آن مسوولان بانک مرکزی عنوان کردند بانک مرکزی فعلا برنامه خاصی برای جمع‌آوری چک‌پول‌ها ندارد تا اینکه دبیر کل بانک مرکزی به صحنه آمد و از آغاز پشت‌نویسی چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی برای خروج از گردش پولی در مهر ماه سال جاری خبر داد.

با این وجود، مقامات بانک مرکزی انتشار اسکناس‌های درشت همچون ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی را تنها راه حل برای خروج کامل چک پول‌ها از چرخه پولی کشور می‌دانند.