مدیرعامل بیمه دانا یکی از مشکلات آزادسازی تعرفه‌های صنعت بیمه را صدور قیمت‌های غیرفنی توسط شرکت‌های بیمه فاقد توانمندی مالی اعلام کرد و گفت: خصوصی‌سازی باعث شفافیت در عملکرد شرکت‌های بیمه به تعهدات می‌شود.

هادی اویارحسین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره آزادسازی تعرفه‌ها در صنعت بیمه گفت: آزادسازی تعرفه‌ها از یک سو فضای فنی را برای شرکت‌ها بازکرده که این امر نقطه مثبتی در بحث آزادسازی تعرفه‌ها در صنعت بیمه است، اما از سویی دیگر به دلیل اینکه نظارت‌های مالی به درستی اعمال نمی‌شود، مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه شرکت‌هایی که توانمندی مالی ندارند، ریسک‌ها را با قیمت‌های غیرفنی صادر می‌کنند، افزود: این شرکت‌ها به دلیل اینکه نرخی در این زمینه مصوب نیست، نرخ‌هایی پایین‌تر از نرخ فنی اعمال می‌کنند. اعمال نرخ‌های غیرفنی در بخش بیمه‌های باربری، آتش‌سوزی، مسوولیت و مهندسی بیشتر است.

وی تصریح کرد: شرکت بیمه دانا نیز با توجه به شرایط بازار حرکت می‌کند؛ اما تلاشمان بر این است که کف نرخ فنی را برای نرخ بیمه‌های آزادشده در نظر بگیریم و نرخ‌ها کمتر از نرخ کف نباشد. اویارحسین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد خصوصی‌سازی صنعت بیمه کشور گفت: با خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه دولتی در بورس، فضای جدیدی برای شرکت‌های بیمه ایجاد می‌شود و باید به تعهدات خود با شفافیت عمل کنند. وی خصوصی‌سازی بانک‌ها را باعث ایجاد وضعیتی مطلوب در بازار بیمه کشور دانست و افزود: چند شرکت بیمه خصوصی نیز به دنبال ورود به بورس هستند که این امر رقابت در بازار بیمه را نیز سخت‌تر می‌کند.