منابع طرح آتیه مهر امام رضا(ع) مشمول سود بانکی می‌شود

مدیرعامل بانک تات گفت: از آنجا که به سرمایه اولیه طرح تامین آتیه مهر امام رضا(ع) سود تعلق می‌گیرد، نوزادان در سن ۱۸ سالگی که زمان به استقلال رسیدن آنها است دارای اندوخته و پشتوانه مناسبی خواهند بود. «سیدبهاءالدین حسینی هاشمی» در گفت‌وگو با «ایرنا»، با بیان آنکه ‌طرح تامین آتیه مهر امام رضا(ع) اقدام مثبتی برای آینده نوزادان است، گفت: با اجرای این طرح، سرمایه اولیه‌ای برای آینده نوزادان در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تردیدی برای هوشمندانه بودن این طرح وجود ندارد، زیرا از این طریق دولت حمایت‌های مناسبی را از آحاد مردم انجام می‌دهد. حسینی هاشمی‌خاطرنشان کرد: هرچند طرح‌هایی نظیر طرح آتیه مهر امام رضا توسط سازمان‌ها یا دولت‌ها در بسیاری از کشورها اجرایی شده، اما تاکنون این طرح در ایران وجود نداشته است.

به گفته وی، طرح آتیه مهر امام رضا آحاد مردم را در زمینه تامین حداقل‌هایی نظیر ادامه تحصیل و غیره حمایت می‌کند.

مدیرعامل بانک تات بر ضرورت مدیریت منابع مربوط به این طرح تاکید کرد و گفت: از آنجا که افراد تا زمان رسیدن به سن قانونی اجازه برداشت از حساب خود را ندارند، برهمین اساس منابعی در اختیار بانک ها قرار می‌گیرد که باید به درستی آنها را مدیریت کنند.

وی گفت: علاوه بر این امر، صندوق تعاون می‌تواند در کنار این حساب‌ها فعال شده و بر اساس منابع این حساب‌ها در مواقع ضروری تسهیلاتی را به صاحبان حساب‌ها پرداخت کند. حسینی هاشمی ‌گفت: از آنجا که نوزادان کنونی اولین افرادی هستند که از این طرح بهره‌مند خواهند شد می‌توان گفت که این نوزادان اولین ۱۸ ساله‌هایی هستند که مورد حمایت جدی دولت قرار می‌گیرند. وی ادامه داد: از طرفی نیز منابع مربوط به این طرح به معنای ورود پول تازه به سیستم بانکی است، بنابراین نظام بانکی می‌تواند از آن برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف و سودآور استفاده کند.

مدیرعامل بانک تات گفت: از آنجا که به این منابع سالانه سود تعلق گیرد، رقم قابل توجهی در ۱۸ سالگی در حساب فرد خواهد بود. طرح تامین آتیه مهر امام رضا(ع) به‌عنوان فراگیرترین طرح ملی دولت با هدف حمایت از نسل آتی کشور در هفته‌های گذشته اجرایی شده است. این طرح در جلسه هیات وزیران در تاریخ ۸/۸/۱۳۸۸ در مرکز استان خراسان رضوی تصویب شد و در روز نیمه شعبان‎، ۱۳۸۹ با حضور رییس جمهوری آغاز به کار کرد.

برهمین اساس خانواده‌های متولدان از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد با مراجعه به شعب بانک ملی در سراسر کشور می‌توانند نسبت به افتتاح حساب برای فرزندان خود اقدام کنند. دولت برای هر یک از متولدان سال جاری مبلغ ۱۰ میلیون ریال به حساب آنها براساس کد ملی نوزادان واریز کرده است و خانواده‌های آنها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه نوزادان و مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به افتتاح حساب با سپرده دولت اقدام کنند.