مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: ایجاد شعبه ویژه بانوان در کشور به معنی تفکیک جنسیتی نیست. به گزارش ایرنا، «محمودرضا خاوری» در آیین افتتاح نخستین شعبه بانک ملی ویژه بانوان در استان اصفهان افزود: ایجاد این شعبه‌ها در ایران نشانه حفظ جایگاه اصلی بانوان و حضور فعال زن مسلمان در عرصه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه زن عفیف و پاکدامن می‌تواند با تبدیل فرصت‌ها به رونق اقتصادی کشور کمک کند، اظهار داشت: در دنیای غرب از زن به عنوان کالا برای افراد سودجو استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در زمان افتتاح نخستین شعبه بانک ملی بانوان در ایران، این شعبه با عنوان اولین شعبه بانک ملی بانوان ایران اسلامی‌ در ویکیپدیا ثبت شد. وی گفت: با افتتاح اولین شعبه بانوان، تقاضاهای زیادی از سوی رسانه‌ها برای انجام مصاحبه شد، ولی ما مخالفت کردیم، زیرا می‌خواستیم رسانه‌ها از نزدیک با این شعبه آشنایی داشته باشند.

مدیرعامل بانک ملی خاطرنشان کرد: ایجاد این شعبه‌ها برای بانوان علاوه بر حفظ ارزش آنها، موجب برقراری امنیت نیز می‌شود.

وی، همچنین ایجاد این شعبه را فرصتی برای مشارکت بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی دانست و تصریح کرد: با این اقدام، توانمندی زن مسلمان به نمایش گذاشته می‌شود.

خاوری افزود: برخی از خبرنگاران خارجی در زمان افتتاح نخستین شعبه بانک ملی بانوان در ایران، این موضوع را تفکیک جنسیتی و محدودیت قلمداد کردند.

وی گفت: مطرح شدن برخی مسایل کوچک توسط بیگانگان نباید مانعی برای از دست دادن فرصت‌ها باشد، بلکه باید با پشتکار و جدیت، قدرت نیروی اسلامی ‌به نمایش گذاشته شود.

خاوری یادآور شد: بانک ملی با اجرای طرح‌هایی شامل قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، ساخت مسکن با قیمت ارزان، احیای بافت‌های فرسوده، تامین آتیه کودکان، حفظ سطح اشتغال و تامین منابع مالی برای طرح‌های زیرساختی در عرصه سازندگی کشور پیشتاز است. وی یکی از افتخارات بانک ملی ایران را پرچمداری بانکداری اسلامی ‌عنوان کرد و گفت: این بانک به عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام در دنیا شناخته شده است.

خاوری افزود: این بانک حتی مشتریان خود را با نحوه عقد قراردادها و معاملات آشنا می‌سازد به همین دلیل، صداقت بانک ملی ایران در بانکداری اسلامی ‌به همه ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در این آیین گفت: بانک ملی ایران با ایجاد شعبه ویژه بانوان به توصیه دین مبین اسلام عمل کرد.

به گزارش ایرنا، «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» با بیان اینکه نیمی ‌از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: بانوان در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ‌نقش بسزایی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام مخالف کار کردن زن در جامعه نیست، خاطرنشان کرد: زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب، عفاف و پاکدامنی، مایه افتخار ایران اسلامی ‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در دنیای غرب به زن به عنوان یک کالا نگریسته می‌شود، افزود: زنان در دنیای غرب وسیله‌ای برای هوسرانی مردان به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: با تعاملی که با مدیرکل بانک ملی داشتیم، لباس یکدست برای کارکنان این شعبه در نظر گرفته شد و این نیروها در عین متانت و وقار به فعالیت می‌پردازند.

«صالح وادی»، رییس امور شعب بانک ملی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری نخستین شعبه بانوان بانک ملی در مشهد افتتاح شد و در همان زمان در اصفهان نیز زمینی مناسب برای تاسیس این بانک در نظر گرفته شد.

وی اظهار داشت: شعبه ویژه بانوان با هدف استفاده از استعداد بالقوه آنها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام ۸۲ سال پیش در ایران به نام بانک ملی تاسیس شد، گفت: در حال حاضر این بانک از پنج شعبه به سه هزار و۵۰۰ شعبه و از ۱۷ کارمند به بیش از سه هزار کارمند افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران پیشرو نظام مالی کشور است و نقش مهمی‌در رونق اقتصادی ایران بر عهده دارد.