تشکیل صندوق اتکایی بیمه ایران با مشارکت بانک‌ها

لیلا اکبرپور

سهامیان مقدم از تشکیل صندوق اتکایی بیمه ایران با مشارکت بانک‌ها و سایر شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای که سهامدار صندوق اتکایی باشند، می‌توانند ضمن واگذاری مازاد سهم نگهداری خود به اندازه ظرفیت خالی از صندوق قبول اتکایی داشته باشند. مدیرعامل بیمه ایران همچنین گفت: طرح نوین بیمه مضاعف ارزش سهام بیمه ایران آماده شده و برای کسب مجوز به زودی به بیمه مرکزی ایران ارائه خواهد شد.

سهامیان که درنشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار سخن می‌گفت، در مورد طرح نوین بیمه سهام توضیح داد: در این بیمه‌نامه ارزش اعتباری سهام‌های خریداری شده مطرح است؛ به طوری که دارندگان سهام شرکت‌های بورسی می‌توانند با وثیقه گذاشتن برگه‌های سهام نزد بیمه ایران به بانک عامل معرفی شده از سوی این بیمه‌گر مراجعه و وام مورد نیاز خود را با ضمانت بیمه ایران دریافت کنند.

او ادامه داد: بیمه ایران به بانک‌ها متعهد می‌شود چنانچه وام گیرنده اقساط خود را پرداخت نکند بیمه ایران از محل سهام وکالتی متقاضی این بدهی را پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بیمه ایران این خدمت را سریع‌ترین راه برای دسترسی سهامداران متقاضی وام‌های بانکی به منابع بانکی عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه فقط نباید به دنبال سود آوری باشد، بلکه وظیفه اصلی بیمه گران ایجاد اطمینان خاطر برای جامعه است.

سهامیان مقدم همچنین به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اعلام کرد: تمامی ‌خبرنگاران حوزه بیمه رسانه‌ها تا مدت یک سال تحت پوشش بیمه حادثه بیمه ایران تا سقف ۱۰میلیون تومان قرارگرفتند.مدیر عامل بیمه ایران در خصوص تحریم‌های علیه صنعت بیمه کشورمان گفت: تحریم صنعت بیمه برای کشور فرصتی طلایی است؛ چون فرصت‌ها در تنگنا به‌وجود می‌آید.

او افزود: از آنجایی که با وجود تحریم تمام پوشش‌های تامینی بیمه انجام می‌شود، تحریم هرگز خدشه‌ای در خدمت‌رسانی صنعت بیمه ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بانک بیمه گفت: با راه‌اندازی این بانک سود سرمایه‌های در اختیار بیمه از طریق بانک بیمه به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از صنعت بیمه انتظار می‌رود حافظ مرزهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی باشد، گفت: شرکت‌های بیمه به وجود نیامدند که فقط به فکر سودآوری باشند؛ اگرچه این هم جزو اهداف تشکیل بیمه‌ها به شمار می‌آید.

سهامیان مقدم تاکید کرد: یکی از شاخص‌های توسعه کشورها ضریب نفوذ بیمه است؛ اما هنوز ۳۰ درصد از جمعیت روستاهای کشور تحت پوشش بیمه نیستند.

وی به خسارت زلزله تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: بیمه ایران خسارت بیمه‌گذاران این حادثه را پرداخت کرد؛ اما تعداد زیادی از مزایای بیمه به دلیل بیمه نبودن بهره‌مند نشدند.

سهامیان درباره طرح‌های بیمه ایران گفت: یکی از کارهای مهم «طرح بیمه طلایی فرهنگیان» است که از اول اردیبهشت ماه اجرایی شد تا روح امید و امنیت را در میان دو میلیون فرهنگی ایجاد کند. مدیرعامل شرکت بیمه ایران بهترین روش برای جذب افراد به بیمه را ارائه خدمات سریع و آسان و رعایت حقوق بیمه شدگان دانست و گفت: رعایت حقوق بیمه‌گذاران فقط پرداخت خسارت نیست، بلکه رضایت مشتری، زمان پرداخت و صرفه‌جویی در وقت هم بسیار اهمیت دارد.