گروه بازار پول- نمایندگان برخی شرکت‌های بیمه‌های اتکایی روسیه پس از نشست با مسوولان بیمه کشورمان گفتند: بازار بیمه ایران بسیار بکر است و ما امیدواریم بتوانیم در آینده با شرکت‌های بیمه‌ای ایران تعاملات بیشتری داشته باشیم. به گزارش روابط عمومی‌بیمه مرکزی، فراهم بودن زمینه همکاری متقابل بین بازار بیمه‌ای ایران و روسیه فصل مشترک نقطه نظرات نمایندگان برخی شرکت‌های بیمه اتکایی بازار روسیه بود که در گفت‌وگو با روابط عمومی‌بیمه مرکزی مطرح کردند.

تاتیانا ساولیوا که برای شرکت در نشست مشترک بازار بیمه روسیه و ایران به کشورمان سفر کرده بود، با تاکید بر این که بازار بیمه ایران در مقایسه با دیگر کشورها در رتبه ۷۷ قرار دارد، افزود: اما ایران در GDP (تولید ناخالص داخلی)رتبه خوبی دارد که این خود نشان می‌دهد بازار بیمه ایران مستعد رشد است.وی در این مورد که در صورت گسترش همکاری‌ها بیشتر علاقه‌مند به همکاری با ایران در چه رشته‌های بیمه‌ای هستند، تصریح کرد: شرکت پروفایل ری بیشتر تمایل به همکاری با ایران در زمینه‌های بیمه اموال، آتش‌سوزی، ساخت و ساز و به‌ویژه نفت و انرژی دارد.

سرگئی ریباکوف کارگزار اتکایی ری فامز روسیه نیز با مثبت ارزیابی کردن بازار بیمه ایران، گفت: امیدوارم بتوانیم با شرکت‌های بیمه ای ایران ارتباط خوبی برقرار کنیم.وی در خصوص اثرات تحریم‌های یک جانبه آمریکا و همچنین اروپا بر روابط متقابل بازار ایران و روسیه اظهار داشت: تاکنون که مشکلی نداشته‌ایم، اما امیدواریم اتحادیه اروپا هیچ‌گونه مشکلی برای انتقال پولی بانک‌های ایرانی ایجاد نکند.النا ونوتسوا که از طرف یک شرکت بیمه اتکایی در این نشست شرکت کرده بود نیز در مورد نحوه همکاری با بازار بیمه ایران تصریح کرد: بازار بیمه روسیه با هر بازاری در دنیا کار می‌کند. دیدگاه ما اقتصادی است و به هیچ وجه سیاسی نیست.وی افزود: آنچه برای ما مهم است میزان ریسک‌ها است و اینکه آن کشور از نظر جغرافیایی در معرض ریسک‌های بلایای طبیعی قرار دارد یا خیر.

نشست مشترک بیمه اتکایی بازار ایران و روسیه سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران برگزار شد و طرفین به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت بیمه‌ای خود پرداختند.