یک کارشناس بیمه و دبیرکل سابق سندیکای بیمه‌گران گفت: در فصل مجامع، صاحبان سهام از شرکت‌های متبوع خود علاوه بر استماع گزارش، بازرسی قانونی تامین‌های بیمه‌ای کارخانه‌ها را از مدیران مطالبه کنند. به گزارش ایرنا به نقل از بیمه آنلاین، «مهرداد خواجه‌نوری» افزود: همانطور که در فصل مجامع سهامداران حساب‌ها و ترازنامه شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، باید بابی در خصوص کفایت بیمه‌ای باز شود تا سهامداران با این رویکرد از مدیران و اعضای هیات‌مدیره درباره پوشش‌های بیمه‌ای شرکت‌ها پرسش کنند.

وی اظهار داشت: البته تمام شرکت‌های سهامی عام که بورسی بوده و در بازار سرمایه سهام‌شان مورد معامله قرار می‌گیرد بیمه‌نامه دارند، اما آنچه در این میان حائز اهمیت به نظر می‌رسد، این است که آیا مبالغ پوشش‌های بیمه‌ای شرکت‌ها کافی است یا خیر؟ این کارشناس در ادامه تصریح کرد: باید شرایطی در مجامع شرکت‌ها فراهم شود تا مدیران درخصوص پوشش‌های بیمه‌ای که خریداری کرده‌اند نیز به سهامداران خود توضیح ارائه دهند.

خواجه‌نوری گفت: یکی از مسائل مهمی که هر کارخانه‌ای باید آن را رعایت کند، خریداری پوشش‌های بیمه‌ای مناسب است و به همین دلیل ارزیابی سهامداران و پرسش‌هایی که آنها در خصوص پوشش‌های ریسک دارند باید در مجمع مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه باید کفایت بیمه‌ای موضوعی جدی برای شرکت‌ها باشد، یادآور شد: این یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید از سوی سهامداران در مجامع مورد پرسش قرار گیرد، چرا که اکثر شرکت‌های بورسی بیمه‌نامه دارند، اما اینکه شرکت قیمت بیمه‌ای را درست محاسبه و پرداخت کرده و اینکه آیا تامین‌های بیمه‌ای اخذ شده کافی است یا خیر باید مورد بازبینی قرار گیرد.