27 درصد منابع قرض‌الحسنه در اختیار بانک ملی است

گروه بازار پول- ۲۷درصد از منابع قرض‌الحسنه نظام بانکی متعلق به بانک ملی است. محمودرضا خاوری، مدیرعامل بانک ملی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که به همت اداره روابط عمومی‌این بانک و با حضور جمعی از خبرنگاران و مسوولان بانک برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سپرده‌های بانک در چهار ماه ابتدای امسال نسبت به پایان سال گذشته ۴۶/۱۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان سپرده‌های بانک ملی به بیش از رقم ۵۴۰ هزار میلیارد ریال رسید که فراتر از اهداف پیش‌بینی شده است.

وی گفت: مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک ملی در پایان خرداد ماه معادل ۲۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام شده که این رقم بیانگر سهم ۲۷ درصدی منابع قرض‌الحسنه این بانک در شبکه بانکی است.

مدیرعامل بانک ملی تصریح کرد: این بانک ۵۰۰ میلیون ریال در احداث مسجد، ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در تجهیز مدارس و ۲ میلیارد ریال برای بخش بهزیستی صرف کرده است.

خاوری با تاکید بر اینکه تسهیلات بانک ملی ۸۹/۱۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، اظهار داشت: مانده تسهیلات بانک به ۴۴۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: بانک ملی ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و حدس زده می‌شود بین ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم را ایجاد کرده است.

وی با هشدار به مردم که فریب دلالان را نخورند، تصریح کرد: باید دست افراد سودجو قطع شود.

خاوری از ابلاغ بخشنامه‌ جدیدی به شعب بانک ملی خبر داد و گفت: به موجب این بخشنامه به همه کارکنان بانک تاکید شده که در اعطای تسهیلات به توصیه‌ها توجهی نشود.

مدیرعامل بانک ملی در زمینه گسترش فرهنگ بانکداری اسلامی به راه‌اندازی باجه‌های ترویج این فرهنگ در شعب بانک ملی اشاره کرد و گفت: وظیفه این باجه‌ها، آشنایی مشتریان با حقوق خود است. مردم می‌توانند با مراجعه به باجه‌های ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی، آشنایی لازم با فعالیت‌های بانکی را کسب کنند.

وی ادامه داد:۵۰ درصد درستی عملکرد بانک‌ها به عملکرد کارکنان آنها و ۵۰ درصد به عملکرد مشتریان آنها بستگی دارد.

وی بانک ملی را بانکی مردمی دانست که فقط و فقط از سرمایه‌های مردمی بنیان گرفته و از حیث ملی بودن با صنعت نفت کشور برابری می‌کند.

خاوری همچنین در این مراسم با اشاره به سخت بودن حرفه خبرنگاری گفت: اصحاب رسانه با حضور خود در عرصه‌های مختلف، به خوبی به مسوولیت‌های خود عمل می‌کنند.