معاون اتکایی بیمه مرکزی گفت: ایران در سال ۲۰۰۹ با کسب چهار هزار و ۶۶۲ میلیون دلار حق بیمه تولید شده یک دهم درصد از کل بازار جهانی را به خود اختصاص داد. به گزارش ایرنا، «مینا صدیق نوحی» در نشست مشترک با بیمه‌گران اتکایی بازار بیمه روسیه در محل بیمه مرکزی ایران، افزود: سهم ایران از بازار جهانی در سال ۲۰۰۵ با دو هزار و ۳۸۴ میلیون دلار حق بیمه تولید شده تنها هفت دهم درصد بود.

وی گفت: با وجود افزایش سهم کشور در بازار جهانی، ایران همچنان در رتبه ۴۷ جهانی قرار دارد. نوحی ادامه داد: در سال ۲۰۰۵ تنها ۱۸ شرکت بیمه‌ای در ایران فعالیت داشتند که این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۲۱ شرکت رسید. همچنین تعداد شعب بیمه‌ها در ایران از ۴۲۴ مورد در سال ۲۰۰۵ به ۶۴۹ مورد در سال ۲۰۰۸ رسیده است. معاون اتکایی بیمه مرکزی با اعلام افزایش دو برابری تعداد نمایندگان صنعت بیمه در کشور، تعداد نمایندگی‌های یادشده در سال ۲۰۰۹ را ۱۱ هزار و ۵۳۰ مورد ذکر کرد. نوحی اظهار داشت: از مجموع چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار حق بیمه تولید شده در کشور در سال ۱۳۸۸حدود ۱۲۰ میلیون دلار آن در خارج از ایران بیمه اتکایی شده که ۵/۲ درصد از مجموع حق بیمه تولید شده در کشور را تشکیل می دهد.

وی در پایان افزود: با وجود افزایش میزان حق بیمه سرانه تولید شده از ۳۴ دلار و سه سنت در سال ۲۰۰۵ به ۶۳ دلار در سال ۲۰۰۹، رتبه جهانی ایران از این نظر از ۷۴ در سال ۲۰۰۵ به ۷۶تنزل یافته است. لازم به ذکر است؛ نشست بیمه‌گران اتکایی روسیه و بازار بیمه اتکایی ایران با هدف افزایش زمینه همکاری‌ها میان طرفین با حضور ۴۰ نفر از مسوولان و کارشناسان بیمه اتکایی ایران و روسیه از روز سه شنبه در محل بیمه مرکزی ایران آغاز شد که به مدت دو روز به کار خود ادامه خواهد داد.