محسن علی حسینی از مدیرعاملی تعاونی اعتبار ایران خودرو خداحافظی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، وی در حالی بعد از ۳ سال فعالیت در این شرکت تعاونی دیروز از سمت مدیرعاملی این شرکت تعاونی خداحافظی کرد که همچنان به عنوان عضو هیات مدیره تعاونی اعتبار ایران خودرو به همکاری با این تعاونی ادامه خواهد داد.

براساس این گزارش، با این اتفاق علی اکبر راثی که دارای دو مدرک دکترای حقوق و پزشکی بوده و سابقه معاونت فنی خدمات درمانی نیروی‌های مسلح، بازرس ویژه و مشاور مدیرعامل ایران‌خودرو در پروژه‌های سنگال، مصر و سوریه و همچنین مدیرعامل لیزینگ حمایت گستر ایران خودرو و... را دارا است به عنوان مدیرعامل جدید تعاونی اعتبار ایران خودرو معرفی شد.

علی حسینی در این باره اظهار داشت: این شرکت تعاونی با برخورداری از ۳۰ هزار عضو، بازار سهام را به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری انتخاب کرده و در سال گذشته موفق به بازدهی ۵/۳۸ درصدی شده است.

وی با بیان اینکه در طول مدیریت در این تعاونی، موفق به کسب عنوان بهترین تعاونی کشور شده، ادامه داد: این در حالی است که تعاونی اعتبار ایران خودرو در شرکت‌هایی چون صدرا، توسعه معادن روی، ماشین‌سازی اراک، آذرآب و غیره سرمایه‌گذاری کرده و تاکنون موفق شده در برابر بودجه ۴ میلیارد تومانی بالغ بر ۶ میلیارد تومان سود در حوزه بورس محقق کند.

علی حسینی در برابر این سوال که با توجه به تغییر مدیرعامل تعاونی، آیا سیاست‌های حضور در بورس این تعاونی تغییر می‌کند یا خیر پاسخ داد: خیر، چرا که بازار سهام کشور ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری و کمک به بهبود اقتصاد و کاهش تورم شود.

در طول مدیریت علی حسینی، شرکت تعاونی اعتبار کارکنان ایران خودرو با وجود تحریم‌ها اقدام به تزریق نقدینگی در بازار سهام کرده و با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی مذاکرات و تعاملاتی با شرکت کانادایی خدمات مالی خزر داشته و با دیدگاه بلندمدت مانع از سفته بازی و بورس بازی شده است.

مذاکره یک شرکت کانادایی برای خرید سهام از تعاونی ایران‌خودرو

مدیران شرکت کانادایی خدمات مالی خزر و تعاونی اعتبار ایران خودرو برای جابه‌جایی ۱۲ درصد از سهام شرکت آذرآب مذاکره می‌کنند.

در پی برنامه افزایش حضور شرکت کانادایی خدمات مالی خزر در بازار سهام ایران و تمایل به همکاری با شرکت تعاونی اعتبار ایران خودرو، اولین قدم مشارکت این دو مجموعه برداشته می‌شود. در این رابطه امیدمحمودی مدیرعامل شرکت کانادایی خدمات مالی خزر به فارس گفت: درصدد خرید بلوک ۱۲ درصدی آذرآب از تعاونی اعتبار هستیم. در این خصوص پیشنهادی هم به مدیران این تعاونی ارائه شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به ظرفیت‌های موجود در آذرآب حاضر به خرید بلوک‌های دیگر سهامداران عمده آن هستیم.

محمودی خاطرنشان کرد:میانگین بازدهی ۲۸ درصدی بازار سهام در طول سال جاری چنان برای ایرانیان مقیم کانادا و خصوصا سرمایه‌گذاران خارجی جذاب بوده که موجب افزایش تقاضا برای ورود سرمایه‌های جدید به بورس تهران شده و اگر آرامش بیشتری حاکم شود، می‌توان شاهد افزایش مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سهام کشور بود.

در این رابطه محسن علی حسینی هم با تایید ارائه پیشنهاد خرید سهام آذرآب از سوی شرکت خدمات مالی خزر اظهار داشت: قرار است این پیشنهاد در هیات مدیره تعاونی اعتبار مطرح تا در خصوص واگذاری تمام یا بخشی از ۱۲ درصد مالکیت آذرآب به این شرکت تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: به محض نهایی شدن این تصمیم، مراحل قانونی برای واگذاری سهام انجام می‌شود.