مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران و معاون وزیر بازرگانی از بازپس‌گیری ۹۵ درصد بدهی شهرام جزایری به این صندوق به‌ارزش ۴۸ میلیارد تومان از محل فروش املاک وی خبر داد. سید‌کمال سید‌علی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که وضعیت مشتریان بدحساب شما چگونه است؟ اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ الی ۳۰ درصد وام‌های بانکی معوق شده است و دلیل آن این است که پول شیرین است و هر کسی که پول به دستش برسد و نرخش هم پایین باشد دوست ندارد پس بدهد.

وی افزود: در کل سال‌هایی که صندوق ضمانت صادرات فعالیت کرده است زیان‌ده بوده و تنها از زمانی که من آمده‌ام این صندوق سودده شده است؛ به طوری که سال گذشته ما ۷۰ میلیارد تومان سود‌دهی داشته‌ایم.

سیدعلی با بیان اینکه ما دو نوع سود عملیاتی و کلی داریم اظهار داشت: در سال گذشته ما تنها دو میلیارد تومان سود عملیاتی داشتیم و قسمت اعظم سود ما مربوط به خرید فولاد مبارکه بود که پس از خرید ما قیمت افزایش یافت و کمک زیادی در پرداخت معوقات جوایز صادراتی کرد.

معاون وزیر بازرگانی در خصوص آخرین وضعیت بدهی شهرام جزایری به صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت: ۹۵ درصد اصل بدهی شهرام جزایری به صندوق

ضمانت صادرات به ارزش ۴۸ میلیارد تومان وصول شده است که از محل فروش املاک شهرام جزایری تحویل صندوق شد و ما ۵۰ درصد آن را به بانک ملی دادیم؛ چرا که ضمانت شهرام جزایری را ما انجام داده‌ بودیم و بانک ملی هم آن را پرداخت کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال که الان شهرام جزایری کجاست، گفت: او در حال حاضر در زندان است در حالی که خودش تقاضا می‌کند چون بدهی‌اش پرداخت شده باید آزاد شود.