مدیر عامل بیمه ایران با اعلام اینکه با گذشت دوسال از تصویب قانون بیمه شخص ثالث هنوز این مصوبه به صورت یک تکلیف قانونی در نیامده است، گفت: برای اجرای این قانون شرکت‌های بیمه باید تمهیدات لازم و زمینه‌های اجرایی مناسبی را فراهم آورند. جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص اجرای بیمه شخص ثالث در کشور اظهار داشت: پوشش‌های بیمه‌ای شخص ثالث دارای حساسیت‌های بالایی هستند؛ چرا که تامین اجتماعی و پوشش همگانی برای قربانیان جرایم به خصوص صدمات جانی و خسارات مالی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ارائه پوشش‌های بیمه‌ای و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث اهتمام زیادی صورت گیرد، افزود: با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر تحول در صنعت بیمه و ارائه خدمات سریع و آسان به بیمه‌شدگان، اجرای صحیح بیمه شخص ثالث فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این اهداف در کشور است.

مدیر عامل بیمه ایران تصریح کرد: بیمه ایران در راستای اجرای این طرح خسارت‌ها را تا سقف تعهدات قانونی بیمه شخص ثالث بدون گزارش پلیس به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کند.

سهامیان با اشاره به اینکه قانون بیمه شخص ثالث در شهریور ۱۳۸۷ لازم‌الاجرا شده است، افزود: این قانون با وجود آنکه تقریبا دو سال از تصویب آن گذشته، تاکنون به صورت یک تکلیف قانونی در نیامده است؛ فراهم کردن تمهیدات لازم و زمینه‌های اجرایی مناسب از جمله راهکارهای اجرای این قانون توسط شرکت‌های بیمه است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون در کشور‌ خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه باید تجهیزات و امکانات لازم را برای این اجرای این قانون فراهم نمایند؛ به صورتی که یک تکلیف قانونی برای شرکت‌های بیمه‌ای به وجود بیاید.

این فعال صنعت بیمه از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان راهنمایی و رانندگی جهت تسریع در اجرای قانون بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای با تبیین سیاست‌های خاص در این زمینه و نظارت و شفاف‌سازی در عملکرد خود در بخش‌های انسانی و جنبش نرم‌افزاری می‌توانند در این مسیر از هر گونه تخلف جلوگیری نمایند.

وی تصریح کرد: با اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات در میان شرکت‌های بیمه‌ای کشور می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات اجرای قانون بیمه شخص ثالث از جمله پرداخت‌های مضاعف جلوگیری به عمل آورد.