مدیرعامل بیمه دانا از ارسال گزارش صورت‌های مالی ۸۸ این شرکت به سازمان و شرکت بورس خبر داد و آخرین ترکیب سهامداری و درصد سهام عرضه شده را اعلام کرد. هادی اویارحسین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت درج نام و عرضه سهام بیمه دانا در بورس اظهار داشت: سازمان حسابرسی دوشنبه گذشته گزارش صورت‌های مالی۸۸ این شرکت را ارسال کرد و صبح روز گذشته این گزارش به همراه دیگر مدارک لازم به سازمان‌های بورس و خصوصی‌سازی، شرکت بورس و همچنین وزارت اقتصاد ارسال شد تا زمینه درج نام در بورس

فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به ارسال گزارش‌های لازم به مراجع مختلف، مسوولان مربوطه باید در خصوص زمان و شرایط عرضه سهام بیمه دانا تصمیم‌گیری کنند، اما ما برای حضور در بورس آمادگی کامل داریم و تاکنون سه جلسه پیش‌معارفه برگزار کرده‌ایم.

به گفته اویارحسین، صورت‌های مالی ۸۸ این شرکت در مقایسه با سال‌های گذشته بهتر و شفاف تر بوده و هیچ بند خاصی در این گزارش وجود ندارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه مقدمات برگزاری جلسه معارفه پیش از حضور در بورس بیمه دانا نیز فراهم شده، در رابطه با آخرین وضعیت ترکیب سهامداری این شرکت ۵/۱۰ میلیارد تومانی توضیح داد: ۳۹ درصد از سهام بیمه دانا بابت رد دیون واگذار شده است. ۲۰ درصد هم در اختیار دولت باقی خواهد ماند و ۵ درصد هم به کارکنان واگذار خواهد شد.

به گفته اویارحسین، بنابراین تا ۳۶ درصد از سهام بیمه دانا (معادل ۳۶ میلیون سهم) قابل عرضه در بورس است که ممکن است در هفته آینده یا دو هفته بعد عرضه شود.

وی در برابر این سوال که با این اوصاف مجمع سالانه مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۸ چه زمانی برگزار می‌شود، پاسخ داد: این اقدام به تصمیم مسوولان وزارت اقتصاد بستگی دارد، اما درصددیم قبل از برگزاری مجمع سالانه سهام بیمه دانا در بورس عرضه و سپس مجمع مربوط به سال مالی ۸۸ برگزار شود.

به گزارش فارس، دو شرکت بیمه البرز و آسیا در حالی ۱۵ مهر و دوم آذر سال گذشته به قیمت‌های ۶۲۹ و ۱۴۸ تومانی وارد بورس و کشف قیمت شدند که هیات پذیرش اوراق بهادار ۳۱ خرداد ماه سال جاری با پذیرش بیمه دانا با سرمایه ۵/۱۰ میلیارد تومانی موافقت کرده و تا سومین شرکت بیمه‌ای هم بعد از درج نام قدم به تالار شیشه‌ای بگذارد.