یونایتد بانک الاهلی در پی کسب سود مورد انتظار خود تصمیم گرفت که تمام فعالیت‌های خود را به سمت بانکداری اسلامی و استفاده از ابزارهای مالی اسلامی سوق دهد.

به گزارش فارس به نقل از گلوبال اسلامیک فایننس، یونایتد بانک الاهلی در نیمه نخست سال جاری سود خالص به مبلغ ۱۲/۷ میلیون دینار کویت را کسب کرده است.
این سود در حالی است که عملکرد منتشر شده بانک مرکزی کویت نشان می‌دهد که در مجموع بیش از 40 میلیون دینار کویت سود کسب کرده است.
پیش‌بینی رشد دوبرابری سوددهی
یونایتد بانک‌الاهلی در این مدت توانسته است درآمد خالص مالی خود را تا 10 درصد افزایش دهد و معیارهای احتیاطی را پیشه کرده است تا مبلغ 7/14 میلیون دینار کویت سود را در آینده را به دست آورد. این بانک در حال حاضر جایگاه به نسبت خوبی دارد و منتظر سود بیشتری است.
حامد عبدل محسن المرزوق مدیر عامل این بانک در این باره اظهار داشت: به واسطه سیاست آینده‌نگری، در نظر گرفتن راهکارها و دنبال کردن بهترین روش‌ها و اصول مدیریتی از جمله استفاده از سیستم حساب جامع توسط این بانک در تمامی بازارهای منطقه‌ای و محلی به این نتیجه رسیدیم که این بانک توانسته است، بحران مالی جهانی را پشت سر بگذارد.
المرزوق افزود: مدیریت یونایتد بانک الاهلی توانایی این بانک را برای غلبه بر بحران اقتصاد جهانی به اثبات رساند و قادر است با مشکلات مقابله کرده و با خطرات روبه‌رو شود. همچنین با کسب موفقیت‌ها این بانک مراحل تبدیل شدن کامل به یک بانک اسلامی با قوانین شرعی را طی می‌‌کند.
یونایتد بانک الاهلی بعد از تبدیل شدنش به بانک اسلامی با قوانین شرعی انواع مختلف خدمات بانکداری اسلامی را ارائه می‌دهد. در این بانک به حفظ ارزش حساب‌های مشتریان توجه می‌شود و بانک آینده روشنی را در ارائه خدمات به مشتریان خود پیش‌بینی کرده است.

* تصمیم سرمایه‌داران بانک به اجرای قوانین مالی اسلامی به صورت ۱۰۰درصدی
خدماتی که یونایتد بانک الاهلی ارائه می‌دهد برای جذب مشتری موفقیت‌آمیز بوده است و سرمایه‌گذاران جهانی تصمیم گرفته‌اند که مدیریت ثروت خودشان را به روش شرعی اسلامی تبدیل کنند تا بتوانند سیستم مالی خودشان را مدیریت کنند.
مدیرعامل یونایتد بانک الاهلی اعلام کرد: برگشتی که از سپرده‌های سرمایه‌ای حاصل شده است از برگشت سپرده‌های مشابه در بازار نیز پیشی گرفته است که نشانگر آن است که بانک الاهلی اساسی قوی را پایه‌گذاری کرده است و به سمت رشد در بازار مالی اسلامی است. المرزوق همچنین به موفقیت‌های یونایتد بانک الاهلی اشاره کرد و گفت: بانک در سال‌های آینده به موفقیت‌های زیادی نائل خواهد شد و با رونق اقتصاد جهانی نشانه‌های این رشد را تجربه خواهیم کرد.