گروه بازار پول- رییس اداره کل اطلاعات اعتباری بانک ملی ایران اعلام کرد: از روز دوشنبه ۱۱ مردادماه جاری صدور گواهی تمکن مالی (گواهی حساب) در تمامی ‌شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور صورت می‌گیرد. محمدرضا کرمی‌ گفت: گواهی تمکن مالی مشتریان به طور معمول از سوی افرادی که برای انجام امور مختلف از جمله مسافرت، تجارت، تحصیل و … به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، برای ارائه به سفارتخانه کشور مقصد درخواست می‌گردد.

وی با اشاره به این مطلب که پیش از این همه متقاضیان صدور گواهی تمکن مالی از تهران و شهرستان‌ها به اداره کل اطلاعات اعتباری بانک ملی ایران مراجعه می‌کردند، ابراز داشت: با صدور این گواهی در تمامی‌شعب بانک ملی ایران صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت مشتریان صورت می‌پذیرد و مسافرت‌های شهری و بین‌شهری زائد کاهش می‌یابد.

وی تنها شرط صدور گواهی تمکن مالی را داشتن یکی از انواع حساب‌ها یا اوراق امانی نزد بانک ملی ایران دانست و خاطرنشان کرد: مشتریان متقاضی این خدمت می‌توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به شعبه خود مراجعه و پس از ارائه درخواست، گواهی مذکور را دریافت کنند.

این مقام مسوول با اشاره به یکسان بودن ارزش، اعتبار و شکل گواهی‌های تمکن مالی در تمامی‌شعب بانک ملی ایران اظهار داشت: بانک ملی ایران با صدور این گواهی در تمامی‌شعب در راستای روان سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از مسافرت‌های شهری و بین شهری زائد که همواره مورد تاکید دولت جمهوری اسلامی‌و مدیر عامل بانک ملی ایران قرار داشته، گام برداشته است.

کرمی ‌با اشاره به گستردگی شبکه شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور و حجم روز افزون متقاضیان گواهی تمکن مالی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران در سال ۸۸ بیش از ۱۹ هزار و ۱۰۰ فقره گواهی حساب صادر کرده است.