گروه بازارپول - با انعقاد تفاهمنامه‌ای فی‌مابین شرکت‌های بیمه توسعه و پست جمهوری اسلامی‌ایران از این پس ارائه خدمات بیمه‌ای بیمه توسعه از طریق ICT‌های پست نیز انجام می‌گیرد. مهدی سامری، معاون پشتیبانی و توسعه‌ای بیمه توسعه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری این شرکت با پست جمهوری اسلامی‌ ایران گفت: با توجه به اینکه پست یکی از مراجع اصلی برای اخذ خدمات توسط مردم محسوب می‌شود، این تفاهمنامه زمینه ارائه خدمات بیمه توسط پست را فراهم می‌کند.

او تعداد نمایندگی‌های حقیقی و حقوقی بیمه توسعه را حدود هزار و ۸۰۰ نمایندگی ذکر کرد و گفت: با ارائه خدمات از طریق باجه‌های پستی مستقر در روستاها این واحدها به ۱۱هزار و ۸۰۰ افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت پست نیز در صورت تمایل می‌توانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند، اظهار داشت: براین اساس خدمات بیمه عمر و پس‌انداز، مستمری و اموال بیمه توسعه به آنها ارائه خواهد شد.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه دفاتر روستایی و شهری پست به‌عنوان باجه یکی از شرکت‌های حقوقی بیمه توسعه تلقی می‌شوند.

همچنین محمدحسن کرباسیان، عضو هیات مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ‌ایران نیز وظیفه این شرکت را گسترش خدمات به نقاط مختلف کشور دانست و افزود: براساس این تفاهمنامه، سفارش، صدور بیمه نامه و پرداخت وجه از طریق الکترونیکی انجام و مدارک آن توسط پست به دست افراد و شرکت‌ها ارسال می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش جابه‌جایی افراد برای صدور و دریافت بیمه نامه و همچنین پرداخت وجه و غیره دانست و گفت: از این پس خرید و فروش بیمه‌نامه الکترونیکی صورت خواهد گرفت.

کرباسیان همچنین از انجام خرید و فروش یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌نامه به‌صورت الکترونیکی از طریق پست در سال گذشته خبر داد و گفت: این‌گونه اقدامات باعث افزایش رقابت بین شرکت‌ها در ارائه خدمات به مردم خواهد شد. این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد پیشخوان دولت است که با یک شرکت بیمه خصوصی منعقد شده است.

عبادالله‌زاده، رییس شعبه اردبیل بیمه توسعه نیز اظهار داشت: اجرای این‌گونه برنامه‌ها باعث بهبود ضریب نفوذ بیمه در کشور است که اردبیل به‌عنوان شهر پایلوت برای انجام این طرح انتخاب شده و قرار است این طرح در مدت شش ماه در کل کشور اجرایی شود.