پرداخت خسارت 15 میلیاردی بیمه ایران به قطارهای مسافری

شرکت بیمه ایران به شرکت قطارهای مسافربری هستیا، ۱۵ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد. به گزارش خبرنگار موج، به دنبال وقوع حادثه در یکی از ناوگان ریلی کشور، شرکت بیمه ایران پس از ارزیابی کارشناسان، خسارتی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال به شرکت قطارهای مسافری هستیا پرداخت کرد.

ملکوتی، مدیر بیمه‌های مهندسی و مسوولیت شرکت بیمه ایران به سرعت بیش از اندازه این لکوموتیو اشاره کرد و گفت: این حادثه ۷ کشته و ۲۹ زخمی در پی داشته و شرکت بیمه ایران براساس تعهدات خود به پرداخت خسارت‌های جانی و مالی نیز مبادرت نموده است.

وی همچنین به حق بیمه ۲۶ میلیون تومانی شرکت قطارهای مسافربری هستیا به بیمه ایران طی دو سال گذشته اشاره کرد.

به گفته وی؛ پس از بازدید محل حادثه و واگن‌های آسیب دیده ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به شرکت قطارهای مسافربری هستیا پرداخت شده بود و مابقی پرداخت خسارت پس از بررسی‌های بیشتر صورت پذیرفت.

سیاوش سعیدیان، عضو هیات مدیره و معاون فنی شرکت بیمه ایران نیز توسعه حمل و نقل ریلی را یکی از عوامل رشد اقتصادی کشور عنوان کرد.

وی در ادامه بر توانایی مالی و تجربه فنی بیمه گر تاکید کرد و گفت: تدبیر در انتقال ریسک به شرکت‌های بیمه گر باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی اصل جبران خسارت را یکی از اصول اساسی در بخش بیمه‌ای دانست و پرداخت خسارت را در اسرع وقت از سوی شرکت‌های بیمه‌ای مورد تاکید قرار داد.

حمیدرضا راد‌نژاد، مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری هستیا و رییس هیات مدیره شرکت لکوموتیو هستیا از خدمات بیمه‌ای این شرکت تقدیر کرد.

بیمه ایران جایزه دیموند را گرفت

همچنین بیمه ایران در بخش خدمات سومین کنفرانس مدیریت نظام توزیع و پخش موفق به دریافت جایزه ویژه و تندیس دیموند گردید.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران این مراسم روز یکشنبه دهم مرداد با حضور جمع کثیری از مدیران و کارشناسان حوزه‌های تولیدی و خدماتی کشور در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و سیاوش سعیدیان، عضو هیات مدیره از طرف بیمه ایران لوح و تندیس دیموند را دریافت کرد.

سال گذشته نیز بیمه ایران در حوزه صنعت بیمه موفق به دریافت جایزه در دومین کنفرانس شده بود.

بیمه ایران به عنوان بیمه برتر کشور تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی چون کسب رتبه اول در بین شرکت‌های بیمه ارزیابی شده بین صد شرکت برتر، توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور، کسب رتبه پانزدهم در بین صد شرکت برتر، کسب ده‌ها رتبه اول، دوم و سوم جشنواره «شهید رجائی»، دریافت امتیاز مدیریت کیفیت جامع، دریافت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ سال ۲۰۰۰ و کسب رتبه برتر توانگری مالی و ایفای تعهدات براساس رتبه‌بندی بیمه مرکزی ایران شده است.