مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور برخورد چهره به چهره در سفرهای ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی را کارگشا توصیف کرد. به گزارش ایسنا، محمدرضا پیشرو در نشستی با خبرنگاران در مورد سفرهای ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی گفت: این جلسات هر هفته در یک استان با حضور استاندار، معاون برنامه‌ریزی و روسای بانک‌ها و تعداد دیگری از مسوولان برگزار می‌شود. اکنون حدود ۵۳ طرح را در همدان از نزدیک مورد بازبینی قرار داده‌ایم و مورد تصویب واقع شده است. در واقع اینها الهام گرفته از مصوب هیات وزیران است.

وی ادامه داد: تصمیمات میدانی و برخورد چهره به چهره می‌تواند بسیار کارگشا باشد به ویژه در استان همدان که ظرفیت‌های خوبی دارد و بهره‌مندی از معادن و نیروی انسانی با تجربه ظرفیت خوبی را ایجاد کرده‌است. اهتمام خوب مسوولان نشان می‌دهد برگزاری این جلسه شتاب توسعه استان همدان را سرعت خواهد بخشید. پیشرو درباره بحث‌های پیش آمده در مورد بی‌مهری بانک‌ها نسبت به صنعتگران تصریح کرد: خوشبختانه با حضور نمایندگان بانک‌ها از مرکز و حضور مدیران استان شاهد تعامل خوبی بودیم. وی در مورد انجام امور مربوط به فرهنگ‌سازی در حوزه‌های بانکی گفت: رسالت فرهنگ را مسوولان استان انجام می‌دهند. مسلما فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری در استان نیاز به کار و تلاش جمعی دارد. همین که ستاد راه می‌افتد و دولت استان به استان حرکت می‌کند نشان دهنده حرکت است.

پیشرو با بیان اینکه ایران در دو سال گذشته رتبه ۱۹ جهانی را در رشد صنعتی دارد، گفت: این مطلب را یک مجله معتبر اعلام کرده است و این در حالی است که خیلی از کشورهای صنعتی رشد منفی داشته‌اند. وی در مورد حضور بخش خصوصی در امور نیز گفت: هم در بخش اهدای تسهیلات بانکی و هم در بازار سود و سرمایه و هم سرمایه‌گذاری خارجی رشد

مثال زدنی را در یک سال اخیر شاهد بودیم و همه گونه حمایت را از بخش خصوصی قائل هستیم. پیشرو در مورد بحث هدفمندسازی یارانه‌ها نیز گفت: خوشبختانه وزارت صنایع و معادن کارگروه‌هایی را با حضور نمایندگان بخش خصوصی تشکیل داده و بسته حمایتی از فعالان نیز مشخص شده است. این جلسات با حضور نمایندگان اصناف برگزار می‌شود و خوشبختانه در استان همدان هم کارهای چشمگیری انجام شده است.