گروه بازار پول- مجمع عمومی‌عادی سالانه بیمه توسعه با حضور ۷۹ درصد صاحبان سهام سه شنبه گذشته برگزارشد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹اسفند سال ۸۸ به تصویب مجمع رسید. قدرت‌ا... اسدی، مدیرعامل بیمه توسعه ریاست مجمع را بر عهده داشت و جلیل خلیل زاده ،پارسا وناصرسلوکی معاون فنی شرکت او را در برگزاری مجمع همراهی کردند.

براساس گزارش عملکرد بیمه توسعه سود قابل تقسیم آن مبلغ ۶۰میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۳۵۰ریال ) اعلام شد که مجمع صاحبان سهام در راستای تحقق افزایش سرمایه تا میزان۴۲۰ میلیارد ریال از سهامداران حقیقی خواست تا با این افزایش سرمایه موافقت نمایند. قدرت‌ا... اسدی، رییس مجمع و مدیرعامل بیمه توسعه با یادآوری اینکه افزایش سرمایه به منظور کاهش سهم واگذاری‌های اتکایی برای شرکت امری حیاتی است، گفت: سهامداران می‌توانند برای دریافت سود سهام خود مراجعه کنند.

موسسه حسابرسی آریا حسابرسان پارسا ،خطیبیان و خانم شهراسبی به عنوان بازرس قانونی و علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات نیز به عنوان روزنامه‌های رسمی ‌شرکت تعیین شدند.

گزارش هیات مدیره توسط ناصر سلوکی، معاون فنی بیمه توسعه قرائت شد. سلوکی حق بیمه تولیدی بیمه توسعه در سال مالی ۸۸ را ۹۹۸ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۹۱درصدی برخوردار است. او ادامه داد: بیمه نامه‌های صادره نیز از ۲۳۱ هزار و ۸۱۹ فقره بیمه‌نامه در سال ۸۷ با ۲۲۷ درصد رشد به ۷۵۹ هزار و ۸۰۵ فقره بیمه‌نامه در سال ۸۸ بالغ شد.

به گفته وی، بیمه توسعه در سال ۸۸ ، ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

سلوکی گفت: تعداد نمایندگان فعال بیمه توسعه در سال ۸۸ به ۱۳۹۷رسید که از نظر تعداد نمایندگی در کل صنعت بیمه پس از بیمه ایران با ۱۴۱۵ نماینده رتبه دوم را داراست.

گزارش کامل مجمع عمومی‌ بیمه توسعه متعاقبا در روزنامه دنیای اقتصاد به چاپ می‌رسد.