رییس کل بانک مرکزی از ساماندهی بیش از ۸۰۰ تعاونی اعتباری و پلمب تعاونی‌های اعتباری فاقد مجوز با کمک نیروی انتظامی‌خبر داد و گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام ازدواج نداریم. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد که بانک مرکزی فعلا تصمیمی‌برای افزایش وام ازدواج ندارد و رقم وام ازدواج فعلا همان ۴ میلیون تومان است. این در حالی است که مهرداد بذرپاش، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان اظهار داشت: افزایش مبلغ وام ازدواج تا سقف پنج میلیون تومان در هیات دولت تصویب شده و پرداخت آن قبل از نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

پلمب تعاونی‌های اعتباری فاقد مجوز

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا چند روز آینده (حدود ۵ روز) مهلت تعاونی‌های اعتباری فاقد مجوز برای درخواست مجوز از بانک مرکزی به اتمام می‌رسد، افزود: اگر تعاونی‌های اعتباری فاقد مجوز در مهلت تعیین شده وضعیت خود را با شرایط و مقررات بانک مرکزی تطبیق ندهند، با اعلام قبلی از ادامه فعالیت این تعاونی‌ها جلوگیری به عمل می‌آید و پلمب می‌شوند.

ساماندهی ۸۰۰ تعاونی اعتباری

وی با تاکید بر اینکه البته غالب تعاونی‌های اعتباری ساماندهی شده اند، از ساماندهی بیش از ۸۰۰ تعاونی اعتباری خبر داد و تصریح کرد: تنها چند تعاونی اعتباری برای درخواست مجوز و تطبیق خود با شرایط اقدام نکرده‌اند که به طور قطع اگر آنها در این چند روز مهلت باقی مانده خود را تطبیق ندهند، قطعا اسامی‌آنها به نیروهای انتظامی ‌اعلام می‌شود و آنها را می‌بندیم.

بهمنی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تعاونی‌های ساماندهی شده به یک بانک بزرگ تبدیل شوند، گفت: این موضوع بستگی به تصمیم و نظر خود تعاونی‌ها دارد و چنانچه تمایل به تشکیل بانک بزرگ داشته باشند، می‌توانند نسبت به انجام این کار اقدام کنند و بانک تشکیل دهند.