استاندار گیلان در جلسه ای با حضور قدرت‌الله شریفی مدیرعامل بانک مسکن گفت: امروز در کشور با توجه به ضرورتی که برای ساخت سرپناه برای مردم وجود دارد و ساخت مسکن به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌شود هیچ طرحی مهم‌تر از ساخت مسکن شهری و روستایی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی نیست. وی با تقدیر از بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت و کمک به حل مشکل مسکن در کشور گفت: امروز حجم کار بانک مسکن و فشار تقاضاهایی که برای این بانک به منظور حل مشکل مسکن در کشور وجود دارد این بانک را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و خوشنام‌ترین بانک‌های کشور کرده است.

استاندار گیلان، مدیرعامل بانک مسکن را مدیری با دانش و تجربه بسیار ارزشمند خواند و گفت: خاطرات تلاش‌های ایشان در استان گیلان تکرارناشدنی است.

قهرمانی، استاندار گیلان مشکل طرح مسکن مهر در استان گیلان را کمبود زمین مناسب خواند و افزود: زمین‌های استان را زمین‌های کشاورزی یا زمین‌های واقع در مناطق محیط زیست است و چاره‌ای جز ساخت‌وساز با استفاده از مرتفع‌سازی نداریم.

استاندار گیلان ضرورت ساخت مسکن برای زوج‌های جوان در کشور را امری حیاتی دانست و گفت بانک مسکن به عنوان بانک مجری این طرح عظیم قدر این کار الهی را بداند و خداوند را شاکر باشد.

در ادامه شریفی، مدیرعامل بانک مسکن که برای دیدار از شعب استان و بازدید از پروژه‌های مسکن مهر به گیلان سفر کرده بود، گفت: تمامی مدیران و کارکنان بانک مسکن با نگاه اعتقادی به مسکن مهر وارد شده اند و برای پیشبرد ساخت و ساز در این طرح عظیم اقتصادی کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

شریفی افزود: ما در بانک مسکن هیچ مشکلی برای پرداخت تسهیلات نداریم و اگر در تداوم کار مشکلی پیش آید به دنبال آن هستیم که در اسرع وقت راه‌حل مناسبی برای حل مشکل پیدا کنیم تا این طرح به سرعت پیش برود.

وی افزود با پرداخت تسهیلات آماده‌سازی برای ۳۷۵ هزار واحد مسکونی و تسهیلات ساخت برای ۳۰۰ هزار واحد امیدواریم در سال ۸۹ ساخت یک میلیون واحد مسکونی محقق شود. در این جلسه زینالی مدیر شعب استان گیلان در گزارشی در حضور استاندار اظهار داشت: شعب استان گیلان با کسب رتبه اول در پرداخت تسهیلات و رتبه سوم در جذب منابع در سال ۸۸ نشان داده است همه تلاش خود را در خدمت‌رسانی به مردم شریف استان گیلان انجام و برای پیشبرد اهداف دولت در طرح مسکن مهر پیشتاز است.