دنیای اقتصاد- روز گذشته بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با بیش از ۲۴ دلار کاهش به سطح قیمت ۱۱۸۷ دلار در ساعت ۱۴ به وقت تهران رسید. بازار سکه و طلا در کشور در واکنش به این افت قیمت، شاهد کاهش ۲ هزار تومانی قیمت سکه و رسیدن به نرخ ۳۰۰ هزار تومان بود. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۱۵۰۰ تومان ارزان شدند و به ترتیب ۱۵۱ هزار تومان و ۷۷ هزار تومان فروخته شدند.در بازار ارز نیز یورو ۳ تومان تقویت و دلار آمریکا بدون تغییر ۱۰۴۸ تومان فروخته شد. کاهش ۲۴ دلاری قیمت طلا

مسعود رضا طاهری- بهای طلا در بازارهای جهانی تا نرخ ۱۱۸۷ دلار کاهش یافت. روز گذشته بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با بیش از ۲۴ دلار کاهش به سطح قیمت ۱۱۸۷ دلار در ساعت ۱۴ به وقت تهران رسید.

بازار سکه و طلا در کشور در واکنش به این افت قیمت شاهد کاهش ۲ هزار تومانی قیمت سکه در رسیدن به نرخ ۳۰۰ هزار تومان بود. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۱۵۰۰ تومان ارزان شدند و به ترتیب ۱۵۱ هزار تومان و ۷۷ هزار تومان فروخته شدند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز دیروز بیش از ۴۲۵ تومان ارزان شد.

در بازار ارز نیز یورو ۳ تومان تقویت و دلار آمریکا بدون تغییر ۱۰۴۸ تومان فروخته شد. دیروز بازارهای سهام در آمریکا و اروپا با استقبال مواجه شد و برخی بانک‌های مرکزی نیز با فروش طلا به ارزان شدن آن دامن زدند. نرخ برابری یورو به دلار به ۲۵/۱ نزدیک می‌شود که اندکی از ارزش یورو در این روز کاسته شده است. تقویت دلار آمریکا و فروش طلا دو عامل اصلی افت شدید قیمت طلا در روز گذشته بودند. افت ناگهانی قیمت طلا در شرایطی که برخی از احتمال افزایش قیمت حتی تا ۲۰۰۰ دلار برای طلا سخن گفته‌اند، موید غیر قابل پیش‌بینی بودن نرخ آن به ویژه در بحران مالی کنونی جهان است.