در صورت تسریع در کار بیمه مرکزی و وصول مجوز آن، شرکت بیمه تعاون کار خود را در هفته تعاون آغاز خواهد کرد. حمید قاسمی، مدیرکل دفتر تعاونی‌های نوع جدید وزارت تعاون، به خبرنگار تعاون ایسنا گفت: اساسنامه بیمه تعاون به تصویب شورای‌عالی بیمه رسیده است و شکل حقوقی این نوع بیمه هم در قالب سهامی عام تصویب شده است.

وی افزود: شرکت بیمه تعاون به تایید ثبت شرکت‌ها رسیده و بخشی از سرمایه و آورده موسسان هم پرداخت و به حساب مربوطه واریز شده است. قاسمی اضافه کرد: با توجه به این‌که سرمایه شرکت بیمه تعاون توسط خود سهامداران یعنی تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تامین می‌شود، لذا یکی از شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ و موفق در کشور خواهد بود.

وی گفت: با تغییراتی که در شاکله‌ نمایندگان هیات موسس ایجاد شده، سرعت کار افزایش پیدا کرده است و لذا به محض وصول مجوز شرکت بیمه مرکزی تاسیس بیمه تعاون را شاهد خواهیم بود. مدیرکل دفتر تعاونی‌های نوع جدید وزارت تعاون در عین حال با اشاره به مساعدت‌ها و هماهنگی‌های بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد: شرکت بیمه تعاون در هفته تعاون به تاسیس نهایی خود نزدیک شده و مراحل پذیره‌نویسی بین عموم مردم به ثبت برسد.

شرکت بیمه تعاون با عضویت ۵۱ شرکت تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی و با سرمایه ۲۸ میلیارد تومان تاسیس خواهد شد که ۲۰ درصد از سهام بیمه تعاون را بانک توسعه تعاون مشارکت می‌کند و ۸۴ درصد سهام این شرکت را موسسان تامین خواهند کرد.