مدیر عامل بیمه البرز از بررسی تخلفات بیمه‌ای در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: تخلفات بیمه ای در کشور بسیار ناچیز و جزئی بوده و قابل مقایسه با تخلفاتی که در حوزه بانک‌ها و دیگر نهاد‌ها صورت می‌گیرد، نیست. به گزارش فارس در جلسه هفته گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که با حضور معاون اول رییس جمهور و رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل شرکت‌های بیمه برگزار شده بود، موارد رایج تخلف مرتبط با صنعت بیمه و نیز پیشنهادها و راهکارهای جلوگیری از این تخلفات در صنعت ارائه شد. محمد ابراهیم امین در خصوص این جلسه و راهکارهای ارائه شده در آن گفت: در این جلسه مسوولان نظرات خود را در رابطه با علل ایجاد تخلفات بیمه‌ای بیان کردند که به نظر بنده عمده تخلفاتی که در صنعت بیمه صورت می‌گیرد، مربوط به خارج از این حوزه است. مدیر عامل بیمه البرز در پاسخ به این سوال که چه علل و عواملی تخلفات بیمه‌ای را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: افرادی که با تقلب و تخلف، جعل مدارک از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت می‌کنند یا تصادف جعلی درست کرده و اقدام به اخذ دیه می‌کنند، عمدتا مربوط به خارج از شرکت‌های بیمه هستند.

مدیر عامل بیمه البرز تصریح کرد: در شرکت‌های بیمه‌ای نیز ممکن است یک کارمند در ارزیابی خسارت و پرداخت آن، مبالغ بیشتری را برای یک شرکت در نظر بگیرد؛ اما این تخلفات بسیار ناچیز و جزئی بوده و تا حدودی قابل مقایسه با تخلفاتی که در حوزه بانک‌ها و دیگر نهاد‌ها صورت می‌گیرد، نیست.

امین با اشاره به اینکه نهادهای مختلفی درگیر پرداخت خسارت هستند، گفت: از آتش‌نشان گرفته تا پزشکی قانونی و نیروی انتظامی و هیات‌های حل اختلاف درگیر این موضوع هستند تا یک پرونده خسارت تکمیل شده و مبالغ به خسارت دیدگان پرداخت شود.

در این جلسه اولین اقدام برای پیشگیری از مشکلات بیمه، تقویت نظارت درون و برون سازمانی عنوان شد که با ایجاد نظارت دقیق می‌توان گام بزرگی در جهت سالم‌سازی در صنعت بیمه برداشت.