رییس کل بانک مرکزی بر رعایت کفایت سرمایه بانک‌ها تاکید کرد و گفت: اگر بانک‌ها سرمایه خود را افزایش ندهند رتبه آنها به موسسه اعتباری تغییر می‌کند. محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و بانک‌های تازه تاسیس به چهار هزار میلیارد ریال و موسسات اعتباری به سه هزار میلیارد ریال گفت: فرصت این بانک‌ها و موسسات برای افزایش سرمایه تا پایان سال جاری است.

رییس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه اگر این بانک‌ها و موسسات نسبت به افزایش سرمایه اقدام نکنند، قطعا رتبه آنها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: بر این اساس، رتبه بانک‌ها از بانک به موسسه اعتباری تغییر خواهد کرد و رتبه بانکی آنها ساقط خواهد شد.وی تاکید کرد: اینگونه بانک‌ها دیگر نمی‌توانند نسبت به بازکردن حساب جاری اقدام کنند، این در حالی است که سایر امتیازات بانکی نیز از آنها سلب خواهد شد.

بهمنی تاکید کرد: منابع دریافتی بانک‌ها و موسسات اعتباری از مردم ارقامی‌چند ده هزار میلیارد ریالی است، بنابراین نمی‌توانند با سرمایه هزار میلیارد ریالی به کار خود ادامه دهند.

وی کفایت سرمایه را از نکات مهم و بین‌المللی که بانک‌ها باید رعایت کنند، عنوان و تصریح کرد: بانک‌ها باید نسبت کفایت سرمایه خود را از طریق افزایش سرمایه بالا ببرند.

گفتنی است؛ شورای پول و اعتبار در جلسه ۲۱ اردیبهشت ماه خود در بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و تازه تاسیس را از دو هزار میلیارد ریال به چهارهزار میلیارد ریال و موسسات مالی و اعتباری را از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به سه هزار میلیارد ریال تصویب کرد.