پیش‌بینی طلای ۱۴۰۰ دلاری

دنیای اقتصاد- به دنبال کاهش قیمت طلا تا ۱۲۳۵ دلار در بازار های جهانی قیمت سکه تا ۳۱۰ هزار تومان پایین آمد. قیمت سکه بهار آزادی و سکه طرح قدیم دیروز هر یک با ۲ هزار تومان کاهش به ترتیب به نرخ ۳۱۰ هزار تومان و ۳۲۰ هزار تومان به مشتریان فروخته شدند.از سوی دیگر، در نتیجه افزایش نگرانی‌ها نسبت به وقوع موج دوم بحران مالی در جهان کارشناسان بازار طلا بر این باورند که قیمت این فلز در ماه‌های آینده از مرز ۱۴۰۰ دلار می‌گذرد. خبر

کاهش ۲۲ دلاری قیمت طلا

مسعود رضا طاهری- به دنبال کاهش قیمت طلا تا ۱۲۳۵ دلار در بازار های جهانی قیمت سکه تا ۳۱۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت سکه بهار آزادی و سکه طرح قدیم دیروز هر یک با ۲ هزار تومان کاهش به ترتیب به نرخ ۳۱۰ هزار تومان و ۳۲۰ هزار تومان به مشتریان فروخته شدند. نیم سکه نیز با ۲۰۰۰ تومان افت قیمت ۱۵۶ هزار تومان به خریداران عرضه شد. ربع سکه با ۵۰۰ تومان افت قیمت ۷۹ هزار تومان عرضه شد. در بازار ارز یورو با ۸ تومان افت به نرخ ۱۲۸۸ تومان فروخته شد و در عوض دلار آمریکا با ۵ تومان افزایش تا ۱۰۵۵ تومان بالا رفت.

روز گذشته انتشار اخباری مبنی بر اجبار بانک‌های اروپایی به بازپرداخت ۴۴۲ میلیارد یورو وام سال گذشته خود به بانک مرکزی اروپا به موج نگرانی‌ها از بی ثباتی و کسری بودجه کشور های قاره سبز افزود. نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا به ۲۱/۱ کاهش یافت. در عین حال تمایل به خرید طلا افزایش یافت؛ اما افزایش ارزش دلار آمریکا این روند را با توقف مواجه کرد. در چین نیز اعلام شد که دولت این کشور با وضع مالیات بر صادرات خام برخی فلزات از جمله فولاد، نیکل، روی، تنگستن، مولیبدنیوم و وانادیوم از ماه جولای با انگیزه ذخیره‌سازی مواد اولیه در این کشور از صادرات آنها خواهد کاست که از جمله دلایل افزایش قیمت طلا نیز به شمار می‌آید. نرخ هر اونس طلا دیروز با ۲۲ دلار کاهش تا ۱۲۳۵ دلار پایین آمد.