شعب بانک صادرات در خارج از کشور دوبرابر می‌شود

طی پنج سال آینده تعداد شعب بانک صادرات در خارج از کشور دو برابر می‌شود. ساماندهی بانک‌های مستقل مثل بانک مستقل PLC در لندن، تاشکند، بانک‌های مشارکتی بحرین، آرین بانک افغانستان، بلاروس و لبنان که بانک صادرات در آنها سهم دارد در دستور کار بانک صادرات است. سید محمد جهرمی مدیر عامل بانک صادرات با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع از اول انقلاب، کشور ما با تحریم‌های اقتصادی گوناگونی روبه‌رو بوده است. تحریم در بخش‌هایی مثل بانک‌ها، حمل‌ونقل و تجهیزات فنی همواره وجود داشته است. خوشبختانه طی این ۳۰ سال مردم، فعالان اقتصادی و سیستم بانکی ما توانایی دور زدن هر نوع تحریم را دارند و راهکارهای مناسبی برای انجام مبادلات اقتصادی در داخل و خارج کشور را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: هر چند هر نوع تحریمی زحمت‌آفرین و هزینه‌بر است، اما در شرایط کنونی جهان، هر نوع تحریم‌ مالی با توجه به مجموعه فروشندگان و رقابت‌های سنگین در بازارهای بین‌المللی خیلی کارساز نیست.

وی با بیان اینکه تحریم جدید در مجموع کل شبکه بانکی کشور را پوشش داده است،گفت: قبلا تعداد اندکی از بانک‌ها مورد هدف بودند.

جهرمی اظهار کرد: در زمینه تحریم‌ها راهکارهای مناسب پیش‌بینی و خدمات ویژه طراحی شده است. بانک صادرات یک بانک خصوصی است که در مجامع خصوصی بین‌المللی مشکلات را حل می‌کند و تحریم‌ها تاثیری بر فعالیت آن ندارد.

وی ادامه داد: حضور بانک‌های خارجی در ایران می‌تواند به رونق اقتصادی و کاهش نرخ سود تسهیلات منجر شود و نه تنها منفی نیست، بلکه فواید زیادی دارد. اخیرا تسهیلاتی در زمینه خرید بانک و تاسیس بانک جدید برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده که می‌تواند بسیار مفید باشد.