برنامه مواجهه با سقوط یورو

دنیای اقتصاد- روز گذشته در حالی که نرخ هر اونس طلا در پایان معاملات هفتگی در سطح ۱۲۵۵ دلار بسته شده بود، قیمت سکه بهار آزادی با ۳۵۰۰ تومان افزایش با رکورد جدید ۳۱۲ هزار تومان به مشتریان فروخته شد. سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران تر شد و رکورد ۳۲۰ هزار تومان را به دست آورد. از سوی دیگر، به دنبال سقوط شدید یورو در بازار جهانی طی چند ماه اخیر، رییس کل بانک مرکزی بدون اشاره به اینکه آیا بانک مرکزی تغییری در سبد ارزی کشورداده یا نه، اعلام کرده است که این بانک در مواقع خاص برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد. رکورد ۳۲۰ هزار تومانی قیمت سکه

مسعود رضا طاهری- سکه بهار آزادی با افزایش ۳۵۰۰ تومان به نرخ ۳۱۲ هزار تومان فروخته شد. روز گذشته در حالی که نرخ هر اونس طلا در پایان معاملات هفتگی در سطح ۱۲۵۵ دلار بسته شده بود، قیمت سکه بهار آزادی با ۳۵۰۰ تومان افزایش به رکورد جدید ۳۱۲ هزار تومان به مشتریان فروخته شد.

سکه طرح قدیم نیز ۴ هزار تومان گران تر شد و رکورد ۳۲۰ هزار تومان را به دست آورد. دیروز همچنین نیم سکه نیز در کسب رقم فروش ۱۵۷ هزار تومانی، ۲ هزار تومان دیگر بالا رفت. ربع سکه هم با ۵۰۰ تومان افزایش به بهای ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان به متقاضیان فروخته شد.

در بازار ارز روز گذشته یورو با ۶ تومان رشد قیمت ۱۲۹۶ تومان عرضه شد. پوند انگلیس و صد ین ژاپن نیز هر یک با ۵ تومان افزایش به ترتیب ۱۵۷۵ تومان و ۱۱۶۰ تومان فروخته شدند. در همین حال دلار آمریکا دیروز با ۲ تومان کاهش قیمت ۱۰۴۸ تومان فروخته شد.خرید عمده، کاهش ارزش دلار و برگزاری اجلاس ۸ کشور صنعتی از جمله عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت طلا بوده که رقم آن از سطح ۱۲۲۵ دلار در روز پنج‌شنبه گذشته تا ۱۲۵۵ دلار و حتی ۱۲۶۵ دلار در نوسان بوده است.