گروه بازار پول - مراسم افتتاح شعبه نارنجستان ساری موسسه اعتباری توسعه با حضور معاون استانداری و مدیرکل امور اجتماعی استانداری، ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار استان، فرماندهان نیروی انتظامی، نماینده بانک مرکزی، روسای بانک‌ها، بیمه‌ها، به همراه جمعی از فعالان اقتصادی استان و مدیریت عامل موسسه اعتباری توسعه و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی‌موسسه اعتباری توسعه در این مراسم‌ هادی ابراهیمی، معاون استانداری مازندران با اشاره به پتانسیل‌های طبیعی و اقتصادی مازندران به ورود ۱۱ میلیون گردشگر در نوروز امسال به این استان اشاره کرد و گفت: شرایط مطلوب جغرافیایی مازندران سبب شد تا سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا برای بازدید از این جاذبه‌ها به این استان سفر کنند. وی با اظهار امیدواری نسبت به گشایش موسسات پولی به منظور بهره‌برداری از قابلیت و توانمندی‌های این منطقه خاطرنشان کرد: وجود موسسات پولی و بانکی سر منشاء سازندگی، عمران، آبادی و رشد اقتصادی منطقه است و امیدواریم وجود موسسه اعتباری توسعه درخششی در جهت شکوفایی، اشتغال‌زایی و اعتبار دهی به فعالیت‌ها و تولیدات سازنده منطقه باشد.

ابراهیمی‌با تاکید بر فلسفه وجودی بانک‌ها در گره گشایی و رفع مشکلات اقتصادی تولید و جامعه، توجه بر الگوی توسعه ایرانی - اسلامی ‌را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر امروز سازمان‌ها و موسساتی با نام توسعه وجود دارند، اعتقاد و نگرشی به توانمندی‌های داخلی است و امیدواریم موسسه اعتباری توسعه با این شعار وجودی گستره خدمات رسانی را در این استان گسترش دهد و در قالب سرپرستی انسجام قوی‌تری را در منطقه به جا گذارد تا با کوتاه کردن دست واسطه‌ها در چرخه اقتصادی و نقش آفرینی در اقتصاد منطقه پیشرفت و آبادانی بیشتر را فراهم آورد.

در ادامه این مراسم دکتر حیدر مستخدمین حسینی، مدیریت عامل موسسه اعتباری توسعه با اشاره به راه‌اندازی شعبه نارنجستان ساری عنوان کرد: موسسه اعتباری توسعه با اخذ مجوز از بانک مرکزی از ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در نظام پولی کشور به عنوان اولین نهاد خصوصی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت موسسه اعتباری توسعه در سال ۱۳۷۶ به عنوان نقطه عطفی در نظام بانکی کشور مطرح شد، تصریح کرد: نهاد‌های خصوصی پولی بعد از شکل گیری موسسه در عرصه اقتصادی کشور یکی پس از دیگری شکل گرفتند و موسسه اعتباری توسعه امروز به عنوان پیشتاز این حرکت نو و سازنده اقتصادی بر خود می‌بالد.

دکتر مستخدمین حسینی با بیان اینکه در حال حاضر این موسسه ۱۱۰۰ سهامدار دارد، اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی عام برای افزایش سرمایه موسسه آغاز می‌شود تا موسسه اعتباری توسعه با افزایش تعداد سهامداران پیشتازی دیگری را در عرصه فعالیت‌های بانکداری خصوصی نمایان کند.

به گفته وی، در حال حاضر ارزش سهام موسسه اعتباری توسعه ۲۶۰ تومان است که این سهام در پذیره‌نویسی عام با ۱۵۰ تومان عرضه خواهد شد تا متقاضیان در بدو ورود به خانواده گروه توسعه انتفاعی داشته باشند.

مستخدمین حسینی دلیل گسترش شبکه شعب این موسسه بعد از ۱۳ سال را بنا بر تصمیم سهامداران عنوان کرد و افزود: امروز حضور موسسه اعتباری توسعه در عرصه بانکی کشور با ارائه خدمات ساتنا، سحاب، پایا، شتاب، خدمات ارزی و صدور کارت‌های بین‌المللی توسکا با قابلیت بهره‌برداری در ۵ قاره جهان، حضوری تمام عیار است.

به گفته وی، این موسسه برنامه گسترش شبکه تا ۵۰ شعبه را تا شهریور ماه امسال دنبال می‌کند و با راه‌اندازی سرویس‌های نوین بانکی قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان می‌باشد.

وی ادامه داد: حضور موسسه اعتباری توسعه در شهرستان ساری به منزله ارائه خدمات مالی و بانکی به فعالان اقتصادی است و شعبه نارنجستان آماده ارائه تسهیلات ریالی و ارزی به تولید‌کنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه است تا با حضور خود در این منطقه تاثیر مطلوبی در رشد فعالیت‌های اقتصادی استان داشته باشد و تا ۲ ماه آینده با افتتاح شعب آمل و بابل خدمت‌رسانی به هموطنان این خطه را گسترش دهد.

مدیر عامل موسسه اعتباری توسعه با اشاره به خدمات متمایز این موسسه به مشتریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارت‌های ریالی موسسه اعتباری توسعه در قطر و بحرین قابل بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹ علاوه بر فعالیت برای گسترش تعداد شعب، حضور قوی در بازار سرمایه نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: موسسه اعتباری توسعه با ایجاد شرکت کارگزاری توسعه فردا و شرکت خدمات ارزی و صرافی توسعه به زودی باجه‌های مالی را نیز در شعب ایجاد می‌کند تا از این طریق فعالیت‌های خود را در تمام عرصه‌های اقتصادی کامل نماید.

وی با اشاره به تمرکز فعالیت‌های موسسه در دو محور ارزی و بانکداری الکترونیک افزود: ارائه تسهیلات به صادرکنندگان از اولویت‌های برنامه موسسه اعتباری توسعه است تا با این هدف بتوان در جهت تامین نیاز‌های داخلی کشور اقدام کرد.

در ادامه این مراسم ابوالحسن صالحی هیکوئی، ریاست محترم شعبه نارنجستان ساری با اشاره به اینکه این شعبه با هدف اشتغالزایی و خروج نیروهای متخصص بومی‌از منطقه برنامه حمایت از پتانسیل‌های اقتصادی سود آور را دنبال می‌کند، گفت: شعبه نارنجستان احترام به مشتری، توجه به خواست‌های وی و ارائه سرویس‌های مطلوب را به سبب ایجاد رضایت‌مندی مشتریان در سر لوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

شعبه نارنجستان ساری موسسه اعتباری توسعه در استان مازندران، بلوار آزادی، حدفاصل خیابان نهضت و میدان امام خمینی (ره) واقع شده است.