بیمه دانا و دانشگاه تهران تفاهمنامه مشترک امضا کردند

گروه بازار پول- در نشست مشترک بیمه دانا با دانشگاه تهران بر اجرای تفاهمنامه فی مابین تاکید شد. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، شورای علمی راهبردی مشترک شرکت بیمه دانا با دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هفته اول خرداد ماه در شهر اردبیل برگزار شد.

در این نشست که با برگزاری گردهمایی مدیران ستادی، سرپرستان مناطق و روسای شعب بیمه دانا همزمان شده بود، تقوی عضو هیات مدیره شرکت، دکتر سید جوادین، رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، دکتر حسن قلی‌پور، عضو هیات علمی و دکتر محمدی دیگر عضو هیات علمی دانشگاه تهران حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، تقوی عضو هیات مدیره بیمه دانا با اشاره به تفاهمنامه مشترک بیمه دانا با دانشگاه تهران که سال گذشته به امضارسیده و امسال به نتیجه رسید، ابراز امیدواری کرد با این تفاهمنامه زمینه رشد، پیشرفت و شکوفایی بیشتر شرکت فراهم و اجرای آن با علم و دانشگاه پیوند بخورد.

در ادامه نشست، دکتر سید جوادین، رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با ابراز خرسندی از مشارکت علمی و تحقیقاتی با بیمه دانا، از گسترش مفاهیم نظری به حوزه‌های عملیاتی خبر داد و اظهار کرد: ‌ما باید نگاه و نگرش خود را به مقوله «تحقیقات» بهبود داده و آن را به عرصه بیمه وارد کنیم تا بتوانیم در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکترای بیمه هم از ظرفیت‌های علمی لازم بهره‌مند شویم.

دکتر حسن قلی‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این نشست بحث خود را به «‌چابکی سازمان» اختصاص داد و با تاکید بر اینکه مدیریت امروز یک علم است، همراهی همه بخش‌های مجموعه را عامل موفقیت و تغییر در سازمان دانست و گفت:‌ امروز اگر جامعه را به بدن انسان تشبیه کنیم، مشتری حکم قلب را دارد و تا خواست عمومی سازمان مطرح نباشد، تغییر امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای داشتن سازمان زنده و پویا، بیمه دانا باید سهم خود را در بازار افزایش داده و نیاز به چابک‌سازی، قابلیت‌های چابکی مانند شایستگی، انعطاف‌پذیری، سرعت، تحلیل نیروی انسانی و فراگیری دانش مدیریت را در خود تقویت کند.

در ادامه نشست، دکتر محمدی دیگر عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره بورس، اصل ۴۴ قانون اساسی و بازار سرمایه سخن گفت.

وی با اشاره به حجم ۷۰ میلیارد دلاری بازار سرمایه ایران، از مزایای ورود شرکت‌ها به بورس صحبت کرد و خواستار افزایش شفافیت و سرمایه‌ها در بازار بورس شد و از معادلات عادلانه و امن و جلوگیری از ویژه خواری به عنوان مهم‌ترین مزایای ورود به بخش‌خصوصی نام برد.

دکتر محمدی با اشاره به ورود بیمه‌های البرز و آسیا به بورس و افزایش سود سهم آنها ابراز اطمینان کرد که با ورود بیمه دانا به بورس پتانسیل بیشتری برای موفقیت این شرکت در بازار وجود خواهد داشت و ما امیدواریم بتوانیم علاوه بر دانشگاه در بازار سرمایه نیز به بیمه دانا ارائه خدمت کنیم.

در پایان نشست علمی-راهبردی مشترک بیمه دانا با دانشگاه تهران، اویارحسین، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت از حضور رییس اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در این جلسه تشکر و قدردانی کرد.