رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از ایجاد سامانه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سیستم بانکی کشور خبرداد و گفت: کارت‌های لازم برای اجرای این طرح موجود است. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با مهر در مورد حساب‌های طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بانک ملی و سایر بانک‌هایی که در این پروژه مشارکت دارند از طریق بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک، آمادگی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را دارند.

رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از ایجاد سامانه اجرای این طرح در سیستم بانکی کشور خبر داد و افزود: کارت‌های لازم برای اجرای این طرح موجود است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است باید یک سیاست واحدی به سیستم بانکی ابلاغ شود، مبنی بر اینکه یک حساب جدید باز شود یا از حساب‌های موجود استفاده شود.

خاوری با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای اجرای هر دو روش آمادگی دارند‏، اظهار داشت: باید سیاست و روش را به ما ابلاغ کنند که ما کارت‌ها را صادر و حساب‌ها را افتتاح کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: در مجموع برای اجرای این کار باید از حساب‌های موجود استفاده شود و حساب جدیدی افتتاح نشود، مگر افرادی که حساب بانکی ندارند، حساب جدیدی برای آنها افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: ممکن است در این حالت، برخی از افراد در چند بانک حساب داشته باشند یا در یک بانک چند حساب داشته باشند که با تماسی با آنها مشخص خواهد شد که کدام یک از حساب‌های خود را برای انجام این کار اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ممکن است افرادی، دارای حساب مشترک باشند که آنها نیز باید تکلیف حساب خود را مشخص کنند.