عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها با اشاره به اینکه دفاتر تحقیق و تفحص از عملکرد سیستم بانکی در بانک‌ها مستقر شد، گفت: تحقیق و تفحص از بانک‌ها با قدرت ادامه دارد و من به عنوان عضو کمیته تحقیق و تفحص که مسوولیت کار روی بانک مسکن و پست بانک را بر عهده دارم، دفتری را در بانک مسکن مستقر کرده‌ایم.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بانک‌ها با قدرت ادامه دارد، اظهار داشت: بنده به عنوان عضوی از کمیته تحقیق و تفحص که مسوولیت کار روی بانک مسکن و پست بانک را بر عهده دارم دفتری را با کمک دوستان در بانک مسکن مستقر کرده‌ایم.

وی افزود: بانک مرکزی تا این لحظه نهایت همکاری را داشته است، اما به دلیل حجم گسترده عملیات بانکی کار با کندی دنبال می‌شود که انشاءالله پس از پایان گرفتن فعالیت تحقیق و تفحص گزارش آن از طریق مجلس به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: هم‌اکنون در حال تهیه گزارشات و بررسی شکایات رسیده از سوی مردم هستیم و همکاری خوب و تنگاتنگ مسوولان بانک‌ها لااقل در حوزه‌ای که شخصا در آن فعالیت کرده‌ام، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه زمان تحقیق و تفحص از بانک‌ها به دلیل حجم گسترده فعالیت‌های مورد نیاز افزایش یافت، گفت: بررسی‌ها و فعالیت‌ها در مورد انحراف در تسهیلات‌دهی بانک‌ها انجام شده، اما هنوز جمع‌بندی کامل و روشنی در این باره وجود ندارد.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌ها اظهار داشت: مطلبی که بیشتر از سایر موارد در دستور کار ما قرار دارد رسیدگی به شکایت‌های مردمی است، همچنین بحث‌های مربوط به اجرای مصوبات قانونی توسط دیگر بانک‌ها از موارد دیگر مورد بررسی است و انحرافات بانک‌ها از مصوبات دولت و شورای پول و اعتبار را به صورت منظم مورد بررسی قرار می‌دهیم.