عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: واحدهای تولیدی و افراد بدهکار به نظام بانکی در صورتی که معوقه‌های خود را یک‌جا بپردازند، از شش درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند. «منصور خاکی» روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بانک ملی درصدد است برای حمایت از واحدهای تولیدی و بخش صنعت کشور مساعدت‌های لازم را به عمل آورد تا از خروج این واحدها از چرخه تولید جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: بانک ملی در طول هفت ماه گذشته به منظور وصول معوقات با تشکیل کمیته بررسی برای واحد‌های تولیدی دارای مشکل پرداخت معوقات، وضعیت این واحدها را مورد بررسی قرار داده تا در زمینه پرداخت معوقات شرایط مناسب‌تری را برای این گونه واحدها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی هزینه‌های تولید را برای واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش داده، اظهار داشت: بحران اقتصادی روی تولید بی تاثیر نبوده، در پاره‌ای موارد تاثیر آن غیرمستقیم بوده که بررسی هزینه‌های تحمیلی به این بخش را دشوار کرده است.

خاکی از اعتبار سنجی مشتریان در دو سه ماه آینده خبر داد و افزود: این اقدام منجر به تسهیل شناسایی مشتریان شده و پرداخت تسهیلات بسته به اعتبار آنان را ممکن می‌کند.

منصور خاکی همچنین از راه‌اندازی بانک جامع اطلاعاتی مشتریان خبر داد و این اقدام را گامی‌موثر در راستای نظم بخشیدن به سیستم نظام بانکی و توزیع عادلانه تسهیلات دانست.