گروه بازار پول- فعالیت شرکت صرافی شهر وابسته به بانک شهر با مجوز رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلا‌می آغاز به کار کرد. به گزارش روابط عمو‌می بانک شهر، معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت و مجامع بانک شهر از آغاز به کار صرافی شهر وابسته به بانک شهر خبر داد و گفت: هدف از تاسیس صرافی شهر تکمیل فعالیت‌های زنجیره‌ای این بانک است.

دکتر هدایت‌ا... منصوری در ادامه افزود: بانک شهر پس از طی مراحل لازم اجازه فعالیت صرافی از نوع دوم را از بانک مرکزی جمهوری اسلا‌می ایران اخذ و شرکت صرافی شهر در کنار شعبه سپهبد قرنی این بانک فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به این موضوع که صرافی شهر در نظر دارد با ایجاد ارتباط مستمر و اعتماد کامل با مشتریان خود بتواند خدمات مناسب و مورد نیاز را ارائه دهد، اظهار داشت: از جمله فعالیت‌ها و خدمات این صرافی ‌می‌توان به خرید و فروش کلیه ارزهای معتبر، انجام حواله‌جات ارزی در داخل و خارج از کشور، خرید و فروش مسکوک طلا و مشاوره در امور ارزی اشاره کرد.

معاون بانک شهر افزود: «شرکت صرافی شهر در صدد است که با افتتاح شعبه و نمایندگی در داخل یا خارج از کشور با ایجاد شبکه بین‌المللی حوالجات ارزی، خدمات موردنیاز مشتریان را با سرعت عمل و ایجاد اطمینان بیشتر انجام دهد.

معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت و مجامع بانک شهر با بیان این مطلب که مشاوره ارزی از دیگر خدمات صرافی شهری است، گفت: شرکت صرافی شهر با تحلیل و گزارشات مناسب در زمینه بازار ارز و طلا، خدمات مورد نیاز مشتریان خود را در قالب راهنمایی و مشاوره ارائه ‌می‌کند، همچنین با شروع به کار امور بین‌المللی بانک، ارسال حواله‌های ارزی از طریق سیستم سوئیفت به زودی امکان‌پذیر خواهد بود.وی از صدور کارت‌های بین‌المللی اعتباری جهت استفاده در خارج از کشور توسط بانک شهر خبر داد و افزود: صدور کارت‌های بین‌المللی توسط این بانک اجرایی شده است.دکتر هدایت‌ا... منصوری در خصوص خدمات آنلاین شرکت صرافی شهر گفت: استفاده از امکانات الکترونیکی و نیز راه‌اندازی وب‌سایت برای اطلاع‌رسانی و ارتباط دو سویه از برنامه‌های در دست اجرای این شرکت ‌می‌باشد.

معاونت سرمایه‌گذاری و مشارکت و مجامع بانک شهر در مورد تصمیمات این بانک در قبال محدودیت فعالیت‌های بانک‌های ایرانی در خارج از کشور تصریح کرد: با توجه به محدودیتی که برای فعالیت بانک‌ها در خارج از کشور وجود دارد، شرکت‌های صرافی ‌می‌توانند شرایط لازم را برای تامین نیازهای ارزی مشتریان فراهم نمایند.