رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تقاضا برای خرید طلا در هندوستان، نوسانات بازار نفت و نامساعد بودن شرایط اقتصادی کشورهای حوزه یورو، طلا همچنان با روند صعودی قیمت مواجه شود.

محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: هفته گذشته به علت افزایش میزان خرید طلا توسط سرمایه‌گذاران در بازارهای لندن و نیویورک، قمیت طلا افزایش یافت و در اواسط هفته گذشته تا هر اونس ۱۲۵۱ دلار بالا رفت که رکورد جدیدی را از خود به جای گذاشت.

وی افزود: با بالا رفتن تقاضا در هندوستان برای خرید طلا، همچنان احتمال صعود قیمت طلا وجود دارد و تحلیل‌گران اقتصادی بر این باورند که با توجه به نوسان بازار نفت و نامساعد بودن شرایط اقتصادی کشورهای حوزه یورو، طلا با روند صعودی مواجه شود.

کشتی‌آرای اضافه کرد:‌ اوایل هفته گذشته هر اونس طلا هزار و ۲۲۰ دلار بود که امروز(دیروز) با هفت دلار افزایش به هزار و ۲۲۷ دلار رسیده است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: ‌با توجه به هیجانات افزایش قیمت در بازارهای جهانی و افزایش برابری دلار به نسبت ریال، بازارهای داخلی نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت؛ به نحوی که قیمت سکه در هفته گذشته تا ۳۱۰ هزار تومان بالا رفت، ولی با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، سکه و طلا از تب و تاب روزهای گذشته افتاده است.

به گزارش ایسنا، دیروز در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح جدید ۳۰۸ هزار تومان، نیم سکه با دو هزار تومان کاهش ۱۵۵ هزار تومان، ربع سکه با هزار تومان کاهش ۷۸ هزار تومان، یک مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار ۱۳۴ هزار و۳۰۰ تومان، یک مثقال طلای آب شده ۱۸ عیار۱۴۲ هزار و ۹۰۰ تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱ هزار تومان دادوستد شد.