مدیرعامل بانک رفاه کارگران از آمادگی این بانک برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها و همچنین تاسیس بانک در مناطق آزاد خبر داد و برای چندمین بار بر موضوع افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران تاکید کرد. پیمان نوری در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره میزان آمادگی این بانک برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: همان طور که سابقه بانک رفاه کارگران نشان داده از نظر اجرایی هیچ مشکلی نخواهیم داشت. تمامی اقدامات مثل آماده کردن سیستم‌های نرم‌افزاری و ایجاد آمادگی در شعب و صدور بخشنامه‌ها انجام شده که به موقع اجرایی شوند.

وی درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در زمینه افزایش سرمایه بانک‌ها که حداقل سرمایه را از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش داده، گفت: در دنیای امروز نسبت کفایت سرمایه یکی از پشتوانه‌های اصلی بانک‌ها است و موقعیت‌ مالی بانک‌ها را تضمین می‌کند؛ بنابراین تشخیص بانک مرکزی براساس تحلیل‌های درست و کارشناسی انجام شده و چنین سرمایه‌ای به عنوان یک پشتوانه جدی مطرح است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران درباره تصمیم افزایش سرمایه این بانک گفت: در سال گذشته چندین بار به سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجمع و به وزارت رفاه اعلام کردیم که حداقل سرمایه مورد نیاز بانک ۱۰ هزار میلیارد ریال است و منتظریم تا سهامدار اصلی‌مان در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی درباره تصمیم به تاسیس یک بانک در مناطق آزاد پس از اینکه در بسته سیاستی ـ نظارتی امسال، نرخ سود بانک‌ها در این مناطق با سرزمین اصلی یکی شد، گفت: این امر تاثیری در تصمیم ما ندارد؛ چون این موضوع تنها مزیت مناطق آزاد نبود و مزیت‌های دیگری هم وجود دارد؛ بنابراین ما حتما این کار را انجام می‌دهیم. نوری درباره زمان تاسیس این بانک گفت: هر زمان بانک مرکزی مجوزهای این بانک را صادر کند خبر تاسیس آن اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بانک رفاه کارگران از جمله بانک‌هایی است که با سرمایه‌ای کمتر از مصوبه بانک مرکزی فعالیت می‌کند و سرمایه فعلی آن ۹۰ میلیارد تومان است.