دنیای اقتصاد- روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا در بازار ارز داخلی با بیش از ۷ تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به نرخ ۱۰۵۳ تومان فروخته شد که با اوج گرفتن بحران یورو از اول اردیبهشت ماه تقریبا ۴۶ تومان افزایش قیمت را ثبت کرده است؛ همچنین در بازار ارز دیروز پول واحد اروپایی با افت شدید ۲۱ تومانی تا ۱۲۶۴ تومان سقوط کرد که از اول اردیبهشت ماه بیش از ۹۸ تومان از ارزش خود را از دست داده است. طی مدت یاد شده نرخ برابری یورو در مقابل دلار از رقم ۳۵/۱ به سطح ۱۹/۱ سقوط کرده است. رکورد جدید ۱۰۵۳ تومانی دلار آمریکا

مسعود رضا طاهری- قیمت دلار آمریکا به رکورد ۱۰۵۳ تومانی در بازار ارز کشور دست یافت.

روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا در بازار ارز داخلی با بیش از ۷ تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه به نرخ ۱۰۵۳ تومان فروخته شد که با اوج گرفتن بحران یورو از اول اردیبهشت ماه تقریبا ۴۶ تومان افزایش قیمت را ثبت کرده است. همچنین در بازار ارز دیروز پول واحد اروپایی با افت شدید ۲۱ تومانی تا ۱۲۶۴ تومان سقوط کرد که از اول اردیبهشت ماه بیش از ۹۸ تومان از ارزش خود را از دست داده است. طی مدت یاد شده نرخ برابری یورو در مقابل اسکناس پشت سبز از رقم ۳۵/۱ به سطح ۱۹/۱ در پایان معاملات بازارهای مالی جهان سقوط کرده است. دیروز برخی از خبرگزاری‌ها از اوج گرفتن قیمت دلار تا ۱۰۵۵ تومان و افت قیمت یورو تا ۱۲۶۷ تومان نیز خبر داده بودند.

خبر افزوده شدن کشور مجارستان به جمع کشورهای فرورفته در بحران کسری بودجه اسپانیا، یونان و پرتغال در اروپا از روز جمعه موج تازه‌ای از کاهش ارزش یورو و تعمیق نگرانی‌ها نسبت به پایان تراژدی اقتصادی در اروپا را پدید آورده است. طلا در این بازار از هر دو ارز یورو و دلار آمریکا فاصله گرفته و مناسبات جدیدی برای تعیین قیمت خود فراهم کرده است.

یورو طی پنج سال می‌میرد

یک هفته‌نامه انگلیسی با پرداختن به بحران اقتصادی موجود در منطقه یورو نوشت: یورو ظرف پنج سال آینده می‌میرد و دولت انگلیس باید فکری برای مبادله با بزرگ‌ترین شریک تجاری خود (منطقه یورو) بکند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هفته‌نامه ساندی تلگراف، یورو به دلیل وضعیت بد اقتصادی موجود در اروپا به ویژه کشورهایی چون یونان و حتی آلمان در شرایط نابسامانی به سر می‌برد و دست کم در یک ماه اخیر ارزش یورو مرتبا در برابر دلار کاهش یافته است.

ساندی تلگراف در همین رابطه نظر ۲۵ کارشناس اقتصادی حاضر در منطقه یورو را درباره وضعیت یورو جویا شده و می‌نویسد: ۱۲ نفر از این کارشناسان معتقدند که یورو اگر بخواهد با این وضعیت به فعالیت ادامه بدهد تا چند سال دیگر زمین‌گیر خواهد شد. هشت نفر از این کارشناسان عنوان کرده‌اند که یورو می‌تواند از این بحران خارج شود و پنج نفر دیگر عنوان کرده‌اند که نظری در این باره ندارند.